U bent hier: home pixum

Pixum fotoservice (CeWe Color)

Voortreffelijke fotoservice van Duitse origine met prima helpdesk

Pixum - dat een tijdje geleden werd overgenomen door CeWe Color - behoort tot de pioniers van de online fotoservices en kwam al vrij vroeg op de markt met een veelvoud aan fotoproducten.

Ook Pixum behoort tot het kransje van fotoservices dat bijna wekelijks met tegoedboncodes op de proppen komt zodat u eigenlijk nooit de volle pot hoeft te betalen.

We kunnen Pixum aanprijzen voor zijn kwalitatieve fotoproducten, maar ook voor zijn prima helpdesk wat vertrouwen schenkt mocht er dan toch iets fout lopen met een bestelling.

Er wordt ook steeds aandacht geschonken aan speciale gelegenheden zoals Pasen, zomervakantie of eindejaar onder de vorm van promoties en (foto)wedstrijden waardoor er altijd wel een voordeel te rapen valt.
Pixum (CeWe Color)
Webadres
Uploadmethode
Pixum ePrint bestelsoftware (Windows)
ActiveX, CD/DVD, Flash, FTP, HTML, Java, e-mail,
Leveringstijd
  • 1 werkdag + verzending voor formaat 9, 10, 11 en 13
  • 2 werkdagen + verzending voor formaat 20
  • 3 werkdagen + verzending voor formaat 30, 40 en 50
  • De productie van de bestelling wordt pas gestart nadat de betaling is bevestigd. Voeg daarom voor bestellingen die betaald worden per overschrijving nog 3 tot 4 extra dagen toe.
1 tot 3 werkdagen productietijd, nadien verzending
Leveringswijze
Per post of koerierdienst voor posters
Betaling
Overschrijving vóór levering, kredietkaart
Bijkomende kosten
  • verzendkosten t.e.m. formaat 20 : 2,99 € tot 7,99 € (afhankelijk van het aantal bestelde foto's)
  • verzendkosten vanaf formaat 30 : 3,99 € tot 11,99 € (afhankelijk van het aantal bestelde foto's)
2,99 € tot 11,99 € verzendkosten
Papiersoort
Professioneel Premium fotopapier
Beeldformaat
De afgedrukte foto's hebben dezelfde beeldverhouding als de aangeboden fotobestanden.
1:1 - 2:3 - 3:4
Witte boorden
Enkel voor formaat 9, 10, 11 en 13.
Mogelijk mits toeslag van 0,01 € per foto
Beeldbewerking
 
Beeldcorrectie
Voor zwart-wit foto's dient de automatische beeldcorrectie te worden uitgeschakeld.
Ja, kan uitgeschakeld worden
Webalbum
1 GB gratis, onbeperkt in tijd, mogelijkheid tot sharen
Extra's
tegoedboncodes, tell-a-friend actie.
Door Pixum via de tell-a-friend actie aan te bevelen bij vrienden kunt u per aanbeveling die leidt tot een registratie 20 gratis foto's van formaat 10 verdienen. Uw vrienden, familie of kennissen krijgen door uw aanbeveling op hun beurt een poster van formaat 30 en 25 foto's van formaat 10 cadeau.
25 gratis foto's (formaat 10) voor nieuwe klanten,
Prijzen digitale foto's
Omschrijving Prijs Opmerkingen
Totale bijkomende kosten per bestelling 1-199 : 2,99 €
200-499 : 4,99 €
vanaf 500 : 7,99 €
 
Formaat 9
van 9 x 9 cm tot 9 x 16 cm
1-99 : 0,10 €
100-199 : 0,09 €
200-499 : 0,08 €
vanaf 500 : 0,07 €
 
Formaat 10
van 10 x 10 cm tot 10 x 18 cm
1-99 : 0,11 €
100-199 : 0,10 €
200-499 : 0,09 €
vanaf 500 : 0,08 €
 
Formaat 11
van 11 x 11 cm tot 11 x 17 cm
1-99 : 0,16 €
100-199 : 0,15 €
200-499 : 0,14 €
vanaf 500 : 0,12 €
 
Formaat 13
van 13 x 13 cm tot 13 x 19 cm
1-99 : 0,18 €
100-199 : 0,17 €
200-499 : 0,16 €
vanaf 500 : 0,14 €
 
Totale bijkomende kosten per bestelling 1-9 : 2,99 €
10-24 : 4,99 €
vanaf 25 : 7,99 €
 
Formaat 20
van 20 x 20 cm tot 20 x 30 cm
1-2 : 0,99 €
3-9 : 0,89 €
10-24 : 0,79 €
vanaf 25 : 0,69 €
 
Totale bijkomende kosten per bestelling 1 : 3,99 €
2-4 : 4,99 €
5-9 : 6,99 €
vanaf 10 : 11,99 €
Hoogglans posters
Formaat 30
van 30 x 30 cm tot 30 x 45 cm
1 : 3,99 €
2-4 : 2,99 €
5-9 : 2,49 €
vanaf 10 : 1,99 €
 
Formaat 40
40 x 60 cm
1 : 5,99 €
2-4 : 5,99 €
5-9 : 5,49 €
vanaf 10 : 4,99 €
 
Formaat 50
50 x 75 cm
1 : 7,99 €
2-4 : 6,99 €
5-9 : 6,49 €
vanaf 10 : 5,99 €
 
Reacties op Pixum (CeWe Color)
foto 's
door myriam op 15 november 2011
5/5
ik heb al alles geprobeerd, aangezien fotografie mijn grote hobby is . eens had ik een huwelijksreportage volledig in boek gemaakt en deze kwam licht beschadigd toe, heb er foto van genomen en doorgemaild, en geloof het of niet kreeg na enkele dagen het vollgedige boek terug zonder schade. vind het de beste prijs , kwaliteit houden zo
Reactie van Charline
door Felicia @ Pixum op 17 mei 2011
5/5
Beste Charline, Wat vervelend dat er bij uw bestellingen iets is misgelopen. Ik wil dit graag verder uitzoeken, want dit mag natuurlijk niet gebeuren. Bij productiefouten van onze kant, produceren we altijd opnieuw! Kunt u mij het bestelnummer doorsturen (blog@pixum.be) zodat ik er naar kan kijken? Met vriendelijke groet, Het Pixum team
na jaren goede klant nu echt ontevreden!
door Charline op 13 mei 2011
2/5
Na jaren echt tevreden te zijn, nu ontevreden! Bij de laaste drie bestellingen waren er bij twee fouten.(rode of zwarte stippen op hun eindresultaat) Wat een leidensweg om je product op hun kosten opnieuw te krijgen.Na heel wat over en weer mailen zijn we nu bijna een maand verder en ik kreeg nog steeds de herproductie van mijn bestelling niet! Zolang dat alles goed gaat is er geen probleem, maar amai als er een foutje in hun productie is!
foto boek
door singo.be op 30 april 2011
5/5
Fotoboek laten maken v. mijn verzameling 50 blz. Dit betekent veel kleine foto's en veel tekst. Het maken gaat heel gemakkelijk en er zijn voldoende bewerkingsmogelijkheden. De kaft is ook volledig zelf te ontwerpen, wat een pluspunt is. De foto's laten passen in de kaders kan soms wat ergernis opwekken, soms is het beter de foto te verwijderen en opnieuw te beginnen. Uploaden geen enkel probleem. Verzending gaat vlot, na een paar dagen valt het boek, in een dikke omslag, in de bus. Betaling per overschrijving mogelijk, zonder meerkost.Nabestellen is ook mogelijk, u krijgt daarover een Email, zodat uw vrienden het boek kunnen bekijken en nabestellen. Ik heb wel een email gekregen dat mijn exemplaar de kwaliteitskeuring niet had gehaald en dat daardoor mijn zending vertraging heeft,waarvan ik niets gemerkt heb.
Fotoboeken
door Charlie Van Gijsegem op 10 februari 2011
5/5
Vroeger liet ik mijn foto's afwerken om ze nadien in een foto-album te kleven. Nu bestel ik bij Pixum een fotoboek, wat een belevenis is op zichzelf: ik kies mijn achtergrondkleur, verfraai mijn fotoboek met allerlei tekeningen èn pas mijn foto's aan zoals ik het wil! Pixum zorgt dan in een minimum van tijd voor een perfect fotoboek.
Geweldig
door Ghislain De Bondt op 18 december 2010
5/5
Heb al vanalles geprobeerd, maar totnogtoe is voor mij Pixum de beste. Waarom? 1. Zeer snelle dienst (printing en levering) 2. Perfecte communicatie 3. Zeer goeie kwaliteit 4. Totnogtoe de beste software voor fotoboeken. Ik ben een bewuste Linux-gebruiker en Pixum heeft ook daar aan gedacht (itt vele anderen!)
Reactie van Stefaan
door Pixum op 3 november 2010
Geen cijfer
@Stefaan - Commentaar op uw reactie: Onze excuses dat de Pixum fotoboeksoftware niet helemaal juist werkte. Heeft u destijds met onze klantendienst contact opgenomen? Onze klantendienst kan u dan snel een klantgerichte oplossing aanbieden. Met vriendelijke groeten, Felicia @ Pixum
Problemen met fotoboeksoftware van Pixum
door Stefaan op 26 oktober 2010
1/5
Zijn er nog andere mensen die problemen (lees bugs) ondervinden met de software om fotoboeken samen te stellen? Zopas mijn fotoboek binnengeladen om er aan verder te werken en de helft van de foto's is verdwenen uit het boek. De achtergrond is weg, op een paar pagina's na. Soms gebeurt het dat de uitlijning van tekst ook weg is bij het inladen van het project. Is er nog iemand die het slachtoffer is geworden van een niet naar behoren werkend programma? En hebt u het kunnen herstellen zonder opnieuw te moeten beginnen?
Eerste = laatste bestelling
door pp op 25 oktober 2010
2/5
Nadat ik bij Photobox niet langer via overschrijving kon betalen, ben ik bij Pixum terechtgekomen waar dit wel nog kan. Zo'n 500 foto's besteld en 10 dagen op levering moeten wachten. Er was één foto waarvan de hoek omgeplooid was. Wat mij enorm stoorde was het feit dat de foto's niet even groot waren (met hetzelfde toestel en met dezelfde instelling genomen). Ze verschilden soms wel tot 1 cm! Dit heb ik nog nergens anders meegemaakt. Mijn eerste bestelling is tevens mijn laatste.
Fotoalbum
door Jef op 22 februari 2010
5/5
Ik heb al 2 foto-albums besteld bij Pixum en ben daar zeer tevreden over. Heldere foto's met natuurlijke kleuren. Uploaden en verzenden gebeurt zeer vlot en na enkele dagen krijg je het album (in een stevige verpakking) thuis bezorgd. Aanrader eigenlijk.
Tevreden
door Pj op 15 december 2009
4/5
Ik ontving zonet mijn bestelde foto's van Pixum, zeer tevreden over de kwaliteit. Snelle service. Donderdagochtend besteld en maandag ochtend (weekend is er geen post) in de bus. Aangenaam op die manier. Ik bestelde er al direct een fotoboek. Hopelijk is dat ook zo goed.
Prima klantendienst
door Tom op 17 september 2009
5/5
Heb hier al een paar keer besteld, kwaliteit van de foto's zeer goed, alleen zat er de laatste keer dat ik foto's bestelde een lichte kreuk in de foto's van 20 x 30 cm. Op zich vond ik dat geen onoverkomelijk probleem, maar ik heb het toch gemeld. Vandaag bericht gehad dat ze gratis opnieuw afgedrukt en verstuurd worden. Prima service, dus! Zo'n sublieme klantenservice kom je niet vaak tegen!
Zeer tevreden
door Tom op 17 augustus 2009
5/5
Zeer tevreden over de kwaliteit van de foto's, zeer vriendelijke klantendienst, goeie statusopvolging, ik ga hier zeker nog bestellen.
Super kwaliteit en service
door Jan Maarten op 14 februari 2009
5/5
Ik stuur nu al een paar jaar mijn foto's naar Pixum. Goede afdrukkwaliteit (daar gaat het om), maar ook een schappelijke prijs. Super snelle service. Uploaden in het weekend en dinsdag heb je al de foto's. Een poster kan iets langer duren. Bezorging in nederland door TNT. Alles heel netjes verpakt. Een winnaar.
Megaposter
door Sophie op 29 januari 2009
Geen cijfer
Snel en super kwaliteit
Pixum foto
door Willyke op 20 januari 2009
5/5
Al jaren gebruik ik Pixum en nog nooit een probleem tegengekomen. Indien het gevraagde formaat van 10 x 15 cm op 10 x 13 cm is afgedrukt, dan is dat wel MIJN fout (ik heb dan niet het formaat uit mijn toestel op 3:4 afdrukformaat aangepast). De prijs is altijd nog de voordeligste ook, rekening houdend met de verzendingskosten.
Tevreden
door Mapad op 18 januari 2009
5/5
Ondanks een fout in het fotoboek werd dit via e-mail zeer goed opgevolgd en correct aangepast! Goede kwaliteit en vlotte levering. Een aanrader!
Kwaliteit en formaat
door rvda_62 op 16 januari 2009
1/5
Deze leverancier is onbetrouwbaar en klantonvriendelijk. In 6 jaar digitale fotografie nooit zo'n negatieve ervaring gekend. Mijn foto's (afkomstig van Nikon digitale reflex) werden op 2 verschillende formaten afgeleverd en waren bovendien van bedenkelijke kwaliteit. Dit werd na een mail-klacht in eerste instantie toegegeven en nadien flagrant ontkend. Ik heb nog mindere ervaringen gekend, maar Pixum's ervaring kan ik aan potentiële klanten niet verzwijgen: voor mij zijn ze kwalitatief, professioneel en commercieel gebuisd.
Slechte afwerking Pixum
door Ronald Van Belle op 23 oktober 2008
2/5
Als er klachten zijn sturen ze je met een kluitje in het riet. Pixum is zeer slordig met de boven- en ondermarges en knippen soms nogal duchtig in het beeld, vooral bij grotere foto's. Bij Snapfish zijn ze veel zorgvulgiger en kwam ik dat probleem niet tegen.
Aanrader
door Veronique op 3 september 2008
5/5
Ik heb reeds meerdere malen bij Pixum besteld en ben altijd heel tevreden. Zeer snelle levering. 100 foto's voor 4,99 €, alles inbegrepen, zeer scherpe prijs!!! De aanmaak van een album is ook zeer goed, veel mogelijkheden qua achtergrond enz...
Eerste indruk
door Stijn Morisse op 28 juni 2008
4/5
Op 24 juni heb ik een aantal foto's doorgestuurd ter wijze van test. Ik kreeg als nieuwe klant het privilege 50 gratis foto's te laten afdrukken. Dat kon ik niet links laten liggen en heb onmiddelijk 10x15 foto's doorgestuurd via Pixum EasyPrint. Op vrijdag 27 juni kwamen deze foto's thuis geleverd. De levertermijn zat dus goed. Voor mijn volgende conclusies is het nodig even te melden dat ik mijn foto's nooit laat bewerken door het fotolab als ik die optie heb. Ik heb dus de optie "Digital Photo Optimizer (DPO)" uitgezet. Mijn conclusies: Positief: * Levertijd was goed. * Vele oplaadmogelijkheden. * Foto's werden in hard karton afgeleverd.
Eerste indruk (vervolg1)
door Stijn Morisse op 28 juni 2008
4/5
* De kleuren zijn niet goed bij het uitzetten van DPO. Dit had ik opzettelijk gedaan. De sRGB-kleurenprofiel-foto's waren erg bruin en donker. Maar ik had al deze testfoto's ook dubbel opgestuurd. De tweede versie was een versie waarbij ik het kleurenprofiel geconverteerd had naar het kleurenprofiel dat terug te vinden is op http://marc-en-ciel.be . Dit gaf de benodigde resultaten en deze foto's zagen eruit als op mijn scherm. - Versnijden: Tussen de foto's zaten ook foto's die niet in 2:3 verhouding zaten. Deze werden door de "Fit-in" technologie (die blijkbaar standaard ingesteld staat) omgezet naar 10x13,5 waardoor de hele foto wel degelijk werd afgedrukt en er ook geen witranden waren. Dit vind ik persoonlijk een plus. - Fotoindex: je krijgt bij pixum gratis een fotoindex terug (in klein formaat) van je bestelling.
Eerste indruk (vervolg2)
door Stijn Morisse op 28 juni 2008
4/5
Negatief: * Type Fotopapier: ik had een kleurenprofiel op http://Marc-en-ciel.be gekozen om op Fujipapier te printen. Helaas kreeg ik de foto's op Kodak Royal Digital Paper. Bij het onderzoeken van ander fora bleek dat Pixum naar eigen inzicht het fotopapier wijzigt. Voor iemand zoals ik die graag correct werd is dit een moeilijk punt. Het zou fijner zijn als Pixum op zijn site het type fotopapier zou vermelden dat in gebruik zal genomen worden op het moment dat ik bestel. Om toch helemaal correct te zijn moet ik zeggen dat desondanks ik het verkeerde profiel gekozen had, de resultaten toch goed waren, alleen soms wat onscherp. * Tekstafdruk achteraan: In Pixum Easyprint heb ik nog geen mogelijkheid gevonden om in offline mode de tekst te wijzigen die op de achterkant afgedrukt was.
Eerste indruk (vervolg3)
door Stijn Morisse op 28 juni 2008
4/5
Doordat ik het verschil van sRGB en het andere profiel in mijn bestandsnaam had opgenomen kon ik het verschil enkel met mijn ogen bevestigen en niet op basis van de bestandsnaam. (De printindex die ik bij de foto's kreeg heeft me wel op weg gezet.) Edit: Vandaag heb ik bij Pixum de vraag gesteld hoe ik dit kan aanpassen in Easyprint. Ik geef het antwoord door van zodra ik het aankrijg. Conclusie: ik ben heel tevreden van deze service, hier kom ik nog terug. Noot: sorry voor de 3 "vervolgen" maar ik kwam met zo'n 800 tekens niet toe om volledig te zijn!
4 cent foto's bij Pixum
door Albert op 16 mei 2008
5/5
Je kunt nu met de bestelsoftware van Pixum foto's voor 4 cent bestellen. Geen trucs en lage porto.
Beschadigde foto's
door Tw op 7 april 2008
4/5
Ik stuurde een mailtje naar Pixum met de vermelding dat de helft van mijn foto's beschadigd waren en ik stelde voor dat ze in het vervolg degelijkere verpakking zouden gebruiken. Ik kreeg onmiddellijk bericht terug dat ze daaraan gaan werken en ik kreeg een waardebon voor mijn volgende bestelling zonder dat ik eigenlijk naar een vergoeding had gevraagd. Ik ben dus tevreden over de aanpak van Pixum.
Beschadigde foto's
door Tw op 27 maart 2008
Geen cijfer
Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de afdrukken, maar de verpakking waar de foto's mee verzonden worden laat te wensen over. Ik bestelde een 50-tal foto's formaat 20. Na 4 dagen kreeg ik ze in de bus, maar bij de helft van de foto's was er een hoek beschadigd door de slechte verpakking.
Veel lof voor Pixum
door Walter op 10 januari 2008
5/5
Telkens ik foto's wil laten afdrukken, geef ik mijn digitale foto's door aan Pixum - dat doe ik al enkele jaren. Bij mijn vrienden heb ik Pixum steeds aanbevolen: het uploaden gaat zonder problemen en de foto's worden telkens in een paar dagen reeds afgeleverd thuis in de brievenbus. Alles verloopt correct en snel. De afdrukken zijn prima! En... geregeld doen ze bij Pixum acties. Hou deze in de gaten en je hebt je foto's voor een habbekrats. De laatste keer heb ik door een actie 300 foto's thuis bezorgd gekregen voor slechts 7,50 € (= 1 Belgische Frank per foto!) + verzendingskosten. Warm aanbevolen!
Einde verhaal
door Frank D'Haese op 26 december 2007
Geen cijfer
Er is nog werk bij Pixum. Eerst sturen ze een mail dat de besteling zal klaar zijn tegen 21 of 22 december, dan krijg ik op 19 december een mail dat alles klaar is voor verzending en effectief op 21 december kreeg ik alle foto's. Nette verpakking, kwaliteit in orde, kleuren OK, alles in feite zoals gevraagd. Toch één vervelend aspect: het afsnijden is niet altijd hetzelfde: tussen alle foto's van hetzelfde formaat zit tot 3 mm verschil! Zeer ergerlijk als je 2 foto's naast elkaar kleeft, want dan moet je de langste nog wat inkorten. Voor wie daar geen problemen mee heeft is Pixum allicht een prima leverancier.
Levertermijn
door Frank D'Haese op 18 december 2007
Geen cijfer
Uiteindelijk heb ik toch mijn foto's doorgestuurd op 15/12. Ik kreeg onmiddellijk een bevestigingsmail dat mijn bestelling (foto's tot formaat 20) klaar zou zijn voor verzending op 22/12, dus helemaal niet de 2 dagen die ze claimen. Niet echt prettig als je hoopt alles binnen enkele dagen te krijgen. Op mijn mail om mijn bestelling te vervroegen heeft men geantwoord dat ze hun uiterste best zullen doen. We zijn drie dagen later en hun uiterste best heeft nog niet veel geholpen, want ik heb nog geen mail gekregen dat de bestelling klaar is voor verzending. Het blijft voorlopig een negatief verhaal, maar ik hoop nog steeds dat de kwaliteit effectief zeer goed is.
Steeds in orde
door Bart op 17 december 2007
5/5
Na een vijftal keren Pixum te hebben gebruikt, voor verschillende producten, valt wat mij betreft hier niets dan positiefs over te zeggen. Steeds wordt goede kwaliteit afgeleverd en de leveringstijden gerespecteerd en dit alles aan een zeer scherpe prijs.
Betaling
door Frank D'Haese op 12 december 2007
Geen cijfer
Omwille van minder positieve reacties hier voor het labo waar ik gewoonlijk foto's laat afdrukken wou ik het toch eens bij Pixum proberen. Het uploaden verliep zeer traag, ongeveer 15 foto's per uur, maar op 2 dagen was alles geklaard. Toen wou ik betalen maar dit lukte niet, allicht omdat er te weinig verzendingskosten stonden in verhouding tot het aantal foto's. Vervolgens een mail gestuurd naar Pixum, maar geen antwoord. Nadien heb ik een account aangemaakt in de hoop dat mijn mails dan sneller zouden beantwoord worden en toen was het winkelkarretje ineens leeg. 2 dagen uploaden voor niets. Vervolgens opnieuw gemaild naar Pixum met het ip-adres er bij, zo kunnen ze de foto's zonder twijfel wel in het winkelkarretje zetten. Na 8 mails nog geen enkel antwoord gekregen. Pixum heeft mij alvast nog niet overtuigd.
Foto's aan 0,01 €
door HL op 10 december 2007
5/5
Ik ben uiterst tevreden over de fotoservice van Pixum. Heb met de communie een groot aantal foto's laten afwerken, in drievoud dan nog wel, en bovenop de prijs van 1 cent nog een korting gekregen. Met verzendingskosten erbij heb ik nog geen 6 € betaald! En alles netjes afgeleverd door de koerier in een kartonnen doos, héél goed verpakt. Als dat geen service is! 't Is dus wel zo, wanneer je digitale foto's verstuurt en je kiest voor 10 x 15 cm, ze op het formaat 10 x 13,5 cm afgeleverd worden.
Foto's afknippen
door M op 28 november 2007
2/5
Bij Pixum worden de foto's niet afgeprint zoals ze doorgestuurd worden. Helemaal niet mooi als je er tekst bij zet of iets in die aard. Nooit meer dus.
Reactie Webmaster: met tekst aan de randen moet je sowieso altijd opletten, want bij zowat iedere fotoservice wordt altijd 2 tot 3 mm van de fotoranden weggesneden, de meesten geven dat ook aan op hun site.
Foto kwaliteit
door Koen op 18 september 2007
5/5
Sinds mijn overstap naar Pixum heb ik nu een zeer goede kwaliteit van foto's en een prima lage prijs, dit kunnen ze bij Foto.com niet aan. Koen
Foto's
door Willy op 25 augustus 2007
5/5
Dit jaar heb ik meer dan 1500 foto's laten afdrukken door Pixum zonder één probleem. Telkens na 2, maximum 3 dagen mooi in een doos thuisgeleverd door een koerierdienst. De prijs schommelde tussen 1 en 8 cent voor een 10 x 15 cm afdruk en de 0,99 cent die op deze site vermeld staat voor bewerking heb ik niet betaald, prijs per afdruk x aantal plus verzendingkosten en gedaan (ik betaal met Visa). Een echt aanrader zowel prijs als kwaliteit.
1 cent per foto
door Marc op 10 juli 2007
5/5
Ben zeer tevreden over het resultaat van de foto's die ik online besteld heb bij Pixum. Kreeg steeds een mailtje met de stappen die ondernomen werden aangaande mijn bestelling. 150 foto's aan 4,85 €, da's niet slecht zeker. Kreeg als nieuwe klant zelfs nog korting bovenop de actie 1 cent per foto. Hopelijk doen ze nog meer van die acties.
Foto's aan 0,01 €
door André op 4 juli 2007
Geen cijfer
Het is gemakkelijk reclame te maken om foto's te laten afdrukken aan 0,01 €. De laatste dag van de promotie probeerde ik 178 foto's door te sturen en na ongeveer 7 uur opladen waren er welgeteld 45 foto's doorgestuurd! Om 23.00 u heb ik dan maar zelf het opladen stopgezet. De computer de ganse nacht op laten staan had geen zin en is bovendien slecht om de Kyoto normen te halen. De server zal wel overbelast geweest zijn. Van Pixum zelf verneem ik niets tenzij een automatisch antwoord met mogelijke oorzaken van de verbreking.
Opladen foto's
door Lucienne op 1 juli 2007
Geen cijfer
Ik heb al meerdere keren besteld bij Pixum, heel tevreden, maar de laatste dag van de promotie van 0,01 cent heb ik een ganse dag geprobeerd om mijn foto's door te sturen en telkens is het mislukt, bij ongeveer 45% was alles terug weg. Ik heb tot midden in de nacht geprobeerd en geen geluk. Nu moet ik 0,06 cent per foto betalen :-(
Betalen per overschrijving
door Flippi op 25 juni 2007
Geen cijfer
Aan Lindsy: vermoedelijk kunnen ze de vraag (foto's voor 1 cent) moeilijk bijhouden, vandaar de vertraging. Wat betreft de 5 € kosten: als je bij de overschrijving de IBAN én BIC of SWIFT-code opgeeft, dan worden er geen extra kosten aangerekend. Heb je daar misschien iets verkeerd gedaan?
Goede kwaliteit
door Lindsy op 25 juni 2007
4/5
Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit van de foto's, geen commentaar hierover. Het enige nadeel vond ik, dat ik 10 dagen heb moeten wachten op mijn foto's, terwijl er stond dat het ongeveer 3 dagen ging zijn. Positief vind ik, dat ze een mailtje sturen wanneer ze onderweg zijn, zo kan je het ongeveer inschatten. Over de prijs heb ik zeker niet te klagen, enkel dat er 5 € bijkwam (kosten van de correspondent). Is er nog iemand die dit heeft meegemaakt, of is dit normaal, doordat ik met een overschrijving heb betaald? Ik had ook mijn foto's via Easy Upload ge-upload, daar je complete mappen kunt selecteren, maar ik heb daar weinig van gemerkt, ik heb toch alle foto's 1 voor 1 moeten uploaden, deed ik misschien iets verkeerd? Maar voor de rest raad ik iedereen aan om je foto's bij Pixum te ontwikkelen, zeer goede kwaliteit!
Vergelijking 5 services
door An op 19 mei 2007
5/5
Pixum geeft in een vergelijking met Action Shop, Smartphoto, Foto.com en PhotoBox het beste resultaat (10 dezelfde foto's doorgestuurd naar deze firma's op dezelfde dag, foto's met een uitdaging). Levering op een paar dagen, goede prijs. Behoud van helderheid in de kleuren (heel helle kleuren zoals fluo is OK). Goed voor zwart-wit. Donkere foto's (bv. van een optreden) worden iets bijgelicht, maar in vergelijking met de andere niet te veel. Pixum is de nr. 1 in deze vergelijking. Enige nadeel is dat je een creditcard moet hebben.
Over Pixum
door Algoet Freddy op 25 maart 2007
4/5
Eerste ervaring met een bestelling langs Pixum. De foto's waren van prima kwaliteit, zeker voor deze prijs (0,01 €). De opvolging door overschrijving en levertermijn werd goed opgevolgd. Een minpuntje: bij het versturen werd de bestelling plots afgebroken zodat al mijn foto's niet werden doorgestuurd.
Geen limiet voor aantal foto's
door Flippi op 23 maart 2007
Geen cijfer
Reactie op post van Liesbeth: ik heb zopas even een controle gedaan en het lukte bij mij perfect om meer dan 100 foto's te bestellen bij Pixum. Bij HTML Upload en Easy Upload kan ik een onbeperkt aantal foto's bestellen. Bij gebruik van de Pixum EasyPrint software is het in te geven aantal beperkt tot 1000, maar door op de knop Extra formaat te klikken kun je dezelfde foto nog eens toevoegen en opnieuw een aantal ingeven. Op hun site geven ze trouwens verzendingskosten aan tot 2499 foto's, het zou me dan ook sterk verwonderen als je maar 100 foto's zou kunnen bestellen. Misschien ging het om een tijdelijke storing...
Pixum
door Liesbeth op 23 maart 2007
4/5
Een bestelling bij Pixum is gelimiteerd tot 100 foto's. Bij afwerking van de bestelling werkte de betalingsmodaliteit met Visa niet, zodat voor overschrijving gekozen moest worden. Dit heeft de aflevertermijn sterk vertraagd (2 weken). Prima fotokwaliteit aan een onklopbare prijs.
Goede service
door Bart K. op 3 maart 2007
4/5
Ik heb al verschillende malen foto's laten afmaken via Pixum. Deze waren altijd goed, met uitzondering van de laatste levering. Daar waren de kleuren duidelijk te licht. Ik heb een mail gestuurd dat ik niet tevreden was en ze hebben onmiddellijk de volledige reeks (60 foto's) gratis opnieuw opgestuurd met betere kleuren.
Foto bekers
door Hans B. op 2 maart 2007
5/5
Ik heb twee bekers met fotoprint besteld. Deze kwamen via de post, maar waren bij het verzenden stuk gegaan. Ik stuurde een e-mail met foto van de gebroken bekers naar Pixum en krijg zonder problemen alsnog twee nieuwe (ik hoop nu heel) foto bekers. Dit is klasse, zo hoort het, ik ben daarom zeer tevreden met Pixum. Ik heb meerdere bekers besteld en ontvangen in het verleden (deze waren wel heel, kan gebeuren).
Pixum ervaring
door Patrick op 29 december 2006
4/5
Goede kleuren en contrast. Goede upload mogelijkheden. Foto's 10 x 15 soms niet allen even groot (merk je als je de pak bekijkt of als je de foto's onder elkaar inplakt). Bij laatste order was levering wel 1 week te laat (kerstperiode!).
Kwaliteit en levertermijn
door Yourie op 16 december 2006
4/5
De kwaliteit van de foto's was zeer goed en het opvolgingssysteem via mail werkte prima. Ook de leveringstermijn werd correct nageleefd.

albelli_250px