U bent hier: home kruidvat

Kruidvat fotoservice (CeWe)

Briljant foto's en fotoboeken online bestellen of via de Kruidvat foto kiosk

Vroeger had bijna ieder dorp zijn fotograaf. Die dorpsfotograaf was toen het enige startpunt om echte fotoprints uit een analoog filmrolletje te halen. Kruidvat heeft voor een stuk die rol overgenomen en is door zijn aanwezigheid in elke stad en zowat elke middelgrote gemeente één van de populairste fotoservices in België geworden.

Wie geen gebruik wil maken van de online fotoservice kan voor gewone fotoprints ook terecht bij de Kruidvat foto kiosk. Via een apparaat in de winkel kunt u fotoprints van een geheugenkaart, USB-stick, CD-rom, ... direct afdrukken of bestellen om later af te halen.

Zoals we ook gewend zijn bij andere winkelketens wordt de fotoservice van Kruidvat uitbesteed zodat de foto's, fotoboeken en andere fotoproducten die u via Kruidvat bestelt eigenlijk afkomstig zijn van een derde partij en in het geval van Kruidvat is dat CeWe.

CeWe zet sterk in op fotoboeken die via Kruidvat onder de noemer 'Briljant fotoboeken' worden verkocht. Vaak worden er kortingen gegeven op fotoboeken zodat het altijd wel de moeite loont om eens een kijkje te nemen op de site van Kruidvat.
Kruidvat (CeWe)
Webadres
Uploadmethode
Website, software (Windows, Mac OS X, Linux, Android, iOS)
Integratie sociale media
Met de fotosoftware kunt u rechtstreeks foto's uit uw Flickr, Google+ en Picasa account importeren om er afdrukken of andere fotoproducten van te maken.
Flickr, Google+, Picasa
Leveringstijd
  • snelservice van 2 uur voor formaat 10 en 15 (via winkel)
  • 2-5 werkdagen voor formaat 9, 10, 11, 13 (via winkel)
  • 3-5 werkdagen voor formaat 9, 10, 11, 13 (levering per post)
  • 4-7 werkdagen voor formaat 15, 20, 30 (via winkel)
  • 5-7 werkdagen voor formaat 15, 20, 30 (levering per post)
  • 5-8 werkdagen voor formaat 40, 50 (via winkel)
  • 6-8 werkdagen voor formaat 40, 50 (levering per post)
2 tot 8 werkdagen of snelservice van 2 uur
Leveringswijze
Via de winkel of per post
Betaling
Bij afhaling in winkel, kredietkaart (per post)
Bijkomende kosten
  • Afhaling in de winkel : altijd 1,25 €
  • Per post t.e.m. formaat 15 : 3,74 € tot 6,20 € (afhankelijk van het aantal bestelde foto's)
  • Per post voor posters : 6,20 €
1,25 € via winkel of 3,74 € tot 6,20 € per post
Papiersoort
-
Beeldformaat
  • De afgedrukte foto's hebben dezelfde beeldverhouding als de aangeboden fotobestanden.
  • Optioneel kunnen fotobestanden met een 3:4 verhouding toch worden afgedrukt op 2:3 formaat. In dat geval wordt de foto geherkadreerd en gaat een gedeelte ervan verloren.
Fotoformaat
2:3 - 3:4
Witte boorden
-
Beeldbewerking
Eenvoudige bewerkingen mogelijk via bestelsoftware
Beeldcorrectie
Automatische beeldcorrectie of -optimalisatie verbetert de afdruk van foto's die rechtstreeks van een digitale fotocamera afkomstig zijn.
De scherpte, kleur en contrast worden automatisch aangepast met de beste instellingen.

Wanneer u de foto's echter zelf hebt bewerkt of gescande foto's gebruikt dan wordt aangeraden om de automatische beeldcorrectie uit te schakelen.
Het uitschakelen wordt ook aanbevolen bij kleurkritische foto's zoals zonsondergangen en opnames waarbij schaduwen of andere subtiele lichteffecten van belang zijn (bijv. opnames bij kaarslicht).

Via de software kan de optimalisatie per foto worden in- of uitgeschakeld. Voor bestellingen via de website wordt beeldoptimalisatie al dan niet ingeschakeld voor de hele bestelling.
In of uit te schakelen
Webalbum
Ja
Extra's
-
Prijzen digitale foto's
Omschrijving Prijs Opmerkingen
Totale bijkomende kosten per bestelling 1,25 €
1-149 : 3,74 €
vanaf 150 : 6,20 €
Levering via winkel
Levering per post
Formaat 9
9 x 12 cm
1-79 : 0,12 €
80-119 : 0,11 €
120-249 : 0,10 €
vanaf 250 : 0,09 €
 
Formaat 10
10 x 13/15 cm
1-49 : 0,16 €
50-119 : 0,13 €
120-249 : 0,09 €
250-499 : 0,07 €
vanaf 500 : 0,06 €
Kruidvat foto's
Formaat 10
10 x 13 cm
1-79 : 0,20 €
80-119 : 0,18 €
120-249 : 0,14 €
250-499 : 0,12 €
vanaf 500 : 0,10 €
 
Formaat 10
10 x 15 cm
0,35 € 2 uur snelservice
via winkel
Formaat 11
11 x 15 cm
1-79 : 0,23 €
80-119 : 0,20 €
120-249 : 0,17 €
250-499 : 0,15 €
vanaf 500 : 0,14 €
 
Formaat 13
13 x 17 cm
0,50 €  
Formaat 15
15 x 18 cm
0,89 €  
Formaat 15
15 x 20 cm
1,25 € 2 uur snelservice
via winkel
Totale bijkomende kosten per bestelling 1,25 €
6,20 €
Levering via winkel
Levering per post
Formaat 20
20 x 26 cm
1,89 €  
Formaat 30
30 x 45 cm
4,49 €  
Formaat 40
40 x 60 cm
6,49 €  
Formaat 50
50 x 75 cm
8,49 €  
Reacties op Kruidvat (CeWe)
mooie fotoboeken
door Lies op 20 september 2015
5/5
Hallo, Ik heb ondertussen al 8 fotoboeken op de teller staan, via kruidvat. Slechts 1 boek was heel slecht afgedrukt. Daarvoor heb ik het opnieuw moeten doorsturen, maar geen meerprijs moeten betalen. De prijs is mss wat hoog voor sommigen, maar als je daarmee al jaren werkt, en het programma nu wat kent, wil je niet meer veranderen. En het afhaalpunt ligt dichtbij mijn werk, dus ook gemakkelijk.
slechte afwerking
door Flora op 24 mei 2015
1/5
Ik bestel al jaren fotoboeken bij Kruidvat en ben altijd blij geweest met het resultaat en de prijs/kwaliteit. Na mijn laatste bestelling (Large, Liggend, hoogglans papier, 2015) is mijn mening radicaal veranderd. De foto's zijn niet langer meer gecentreerd op de pagina, maar staan te laag (bovenrand veel breder dan onderrand) en bij foto's die de hele lengte van het blad innemen is er een rand van enkele milimeters zichtbaar bovenaan. Na dit probleem aangekaart te hebben met de klantendienst hebben ze mij onmiddellijk nieuwe albums gestuurd, maar bij deze was het probleem nog erger. Dat toont volgens mij aan dat er een systematische fout in het system geslopen is waardoor er nu minderwaardige fotoboeken geprint worden. Mij zijn ze alvast kwijt als klant.
Digitale foto's
door Nancy op 17 januari 2014
3/5
Kruidvat Deinze. Ik heb foto's via de website besteld op 26.12.2013, op 28.12.2013 heb ik een mailtje gekregen met de melding "foto's zijn verzonden" en rekening houden met 2 à 3 werkdagen te leveren. Ik dacht met de feestdagen zal dit misschien wel iets langer duren. Maandag 06.01.2014 ben ik naar de winkel geweest. Wat denk je, ze waren nog niet binnen. Daar zeiden ze mij, ze kunnen alle dagen geleverd worden. Ik de week nadien op 14.01.2014 terug gaan kijken. Nog niet geleverd. Ze waren niet vriendelijk :(. Daar zeiden ze mij dat ik de mail die ik ontvangegn heb op reageren. Heb ik woensdag gedaan, diezelfde dag nog een automatisch bericht teruggekregen "Wij hebben uw aanvraag ontvangen en nemen het in behandeling. Wij zullen zo spoedig mogelijk een reactie sturen." We zijn nu vrijdag 17.01.2014, nog steeds geen reactie :(.
site
door marianne op 28 juni 2013
2/5
bestellingen kunnen niet doorgegeven worden en telefonisch konden ze me ook niet helpen.
fotoboek
door gwen op 13 augustus 2012
5/5
zeer tevreden, heb al 7 fotoboeken laten maken door kruidvat!!! superprogramma!!!
Fotoboek Large Liggend Hardcover
door Krista op 5 november 2011
4/5
Al 2 keer een fotoboek large liggend hardcover besteld (74 blz en 122 blz). Heel tevreden over de software en de kwaliteit van de boeken. Geen enkel probleem bij het maken van de boeken; je kan de foto's perfect positioneren, eigen achtergronden gebruiken ... Het opladen van de foto's verloopt vlekkeloos en heel snel. De boeken zijn volledig naar wens (zowel afdrukkwaliteit als afwerking). Ik had ook panoramafoto's ingevoegd over 2 bladzijden en die zijn ook prachtig ! Enige opmerking: de kleuren zijn redelijk fel.
Website valt uit
door Helmut op 2 augustus 2011
3/5
Verschillende malen geprobeerd een fotoboek te bestellen op de website van Kruidvat. Als de site zich dan al opent en je klikt een produkt aan, blokkeert de site. Dan maar zoeken achter een ander fotolabo waarvan de website wel goed werkt en ondertussen ook gevonden.
prijzen
door Fred Bleck op 11 mei 2011
1/5
Volgens de "foto prijzen" op de actuele (10/5/2011) Kruidvat.be site, zou een 10x15 formaat 0.09 € kosten en bedraagt de verwerkingskost per bestelling (afhalen in een Kruidvat winkel)0,99 €. Nu bleek (zowel zonder als met hun upload software)het formaat 10x15 niet selecteerbaar te zijn (wel 10x13), terwijl een 11x15 (dichtst in de buurt) driemaal duurder is (0,27 €). Bovendien wordt ook een verwerkingskost van 1,79 € per opdracht aangerekend. Daarom is Kruidvat voor mij voortaan synoniem van boerenbedrog.
Prijzen liggen te hoog
door Ingrid op 13 augustus 2010
4/5
Online moeilijk te bewerken. In winkel apparaat zelf afdrukken dikwijls defect. Vindt het vervelend met die voorafbetaalde kaart. Je staat daar en hebt niet voldoende om al de foto's te betalen, terug naar kassa om andere kaart te kopen enz.... Wel moet ik zeggen dat de foto's heel mooi zijn en op kwaliteitpapier, maar toch houdt het mij tegen van ze online te bestellen of in de winkel daar te staan voor appelen en pruimen.
Website
door Heijens Jos op 16 januari 2010
Geen cijfer
Een hele slechte website, al verscheidene keren geprobeerd en niet op die site van www.kruidvat.be te komen. Verscheidene e-mails gestuurd. Via Nederland wel antwoord gekregen, maar nog altijd niet op die Belgische website te komen voor foto's. Gewoon een ramp.
Goeie posters
door Tom op 4 oktober 2009
4/5
De posters bij Kruidvat zijn altijd subliem. De foto's ook, maar ik bestel hier alleen het 9 x 13 cm formaat, dit is nl. het goedkoopste hier. Andere formaten zijn veel duurder.
Tegoed Kodakkaart
door Jessica op 31 augustus 2009
Geen cijfer
Het tegoed van je Kodakkaart kan je terug krijgen door in een Kruidvat filiaal een formulier te vragen. Dat moet je vervolgens invullen en kosteloos opsturen. Kodak controleert het tegoed en stort het bedrag op je rekening.
Photocard
door Henny Wouters op 1 mei 2009
Geen cijfer
Bij een poging om mijn Kruidvat Kodak photocard weer te gebruiken, bleek het foto apparaat veranderd te zijn. Wat doe ik met mijn tegoed op mijn oude kaart?
Kodak kiosk photo card
door J.C.Rood op 18 maart 2009
Geen cijfer
Ik heb afgelopen jaar een Kodak kiosk photo card gekocht die ik nu wilde gebruiken. Tot mijn verbazing is het veranderd en moest ik weer een andere kaart kopen die 12,50 € kostte. De kodakpas had ik nog niet gebruikt en deze kostte 10 €, hoe lossen we dit op? Vriendelijke groet. J.C.Rood.
Zwart en zwart
door Luc op 7 december 2008
Geen cijfer
Bestelling geplaatst van 2 fotoalbums, waarde +100 €. Bij het uploaden en uiteindelijk bestellen (avond rond 22 u)kom ik tot de vaststelling dat ik geen kaftkleur heb gekozen. De volgende dag rond 9 u 's morgens, doe ik een mail: "Ik weet niet of ik voor de albums die ik besteld heb een kaftkleur heb kunnen kiezen. Indien mogelijk iets "fris" a.u.b., blauw bvb., geen zwart in ieder geval." Wat sturen ze mij dus wel? Twee zwarte. Antwoordmail: "Er scheelt wat met uw site als de klant zonder de 'nodige' gegevens in te vullen toch 'verder' kan gaan en bijgevolg een 'onvolledige' en dus 'verkeerde' bestelling kan plaatsen." Geen Kruidvat meer voor mij.
Fotoboek
door Eva op 17 november 2008
2/5
Voor mij, net als bij verschillende personen hier, geen Kruidvat meer! Voordien bestelde ik steeds bij Henzo, maar omdat ik hoorde dat kruidvat sneller was wilde ik dit toch eens proberen... wat een vergissing. De kwaliteit van de foto's leek nergens naar en inderdaad de eindcontrole? Ik denk niet dat deze er is, ik had ook halve foto's e.d.. Neen, dan toch veel liever langer wachten achter een pracht van een fotoboek dan dit afgehaspel. Software is wel makkelijk qua gebruik, maar is dezelfde als Henzo. Ik denk dat Kruidvat nog heel wat kinderziekten te genezen heeft in zijn programma. Blijven verbeteren zou ik zo zeggen.
Foto albums
door Bep op 18 oktober 2008
5/5
Allereerst wil ik ook mijn mening geven. Ik werk sinds een jaar met Kruidvat. In het begin weinig of geen achtergronden, nu te kust en te keur. Ik kan mijn foto's op alle manieren bewerken, zelfs twee naast elkaar voor één geheel komt perfect over. Alleen slaat het programma nog al eens op tilt. Dus tussendoor steeds opslaan is een optie. Heb al zeker 10 fotoboeken in verschillende maten van klein tot groot, van schrift tot harde kaft bewerkt. Bij mij altijd goede foto's. Gelukkig, want ik kan me voorstellen als 't niet zo is dan baal je vreselijk van al je werk. Moet je ook aan kunnen geven vind ik en vergoeding krijgen of iets dergelijks.
Fotoboek
door Frank op 15 september 2008
2/5
Onlangs 2 fotoboeken besteld van onze reis naar Frankrijk + 1 poster. De poster was, door het kleurverschil, niet om aan te zien. De fotoboeken waren beter, de hard cover met foto rondom vond ik heel mooi afgewerkt. De foto's erin heb ik genomen met een 10 megapixel-toestel, dus die waren ook bijzonder goed gelukt. Wat de indeling betreft, daar is ook iets mis mee. Ik kan niet begrijpen hoe het komt dat bij een eindcontrole, als die er al is, niemand opmerkt dat er halve foto's afgeprint staan in het boek! Héél bizar!! 4 uur noeste arbeid om een fotoboek samen te stellen met jullie software en het dan verknallen bij het printen ervan. Een grap van om en bij 120 €. Nee, dank je, voor mij geen Kruidvat meer.
Fotoboek
door Eline op 6 augustus 2008
3/5
Ik wil hierbij een reactie geven naar Veronique die niet tevreden is over de fotoboekjes van Kruidvat. Mijn broer heeft van zijn reis een fotoboek besteld bij Hema en ik moet zeggen: "Het is een groot verschil met dat van kruidvat". De afdrukkwaliteit is véél beter, het is makkelijker om het boekje samen te stellen en je hebt veel meer opties. Misschien de moeite waard om het eens te proberen.
Fotoboek
door Veronique op 4 augustus 2008
3/5
Ik ben tevreden over het gebruiksgemak om fotoboeken op te maken via Kruidvat. Alleen bots ik op enkele probleempjes. Ten eerste bleek een achtergrondfoto die ik helderder gemaakt had in werkelijkheid niet zo helder te zijn zoals op het voorbeeld te zien was. Ten tweede kon je bij het manueel opmaken ook nooit 2 fotokaders exact even groot krijgen. De ene komt altijd wat groter of verder dan de ander. Je kan met andere woorden niet 'fijn' genoeg werken. En een foto die je eens draait en nadien beslist om toch recht te plaatsen krijg je nooit meer recht geplaatst. Verder vind ik dat er slechts een beperkt aantal achtergronden te selecteren zijn. Ook opmaak met bijv. fotokaders ontbreekt. Tot slot werd met een opmerking die ik noteerde bij de bestelling geen rekening gehouden. Jammer.
Klein formaat fotoboekje
door Veronique op 4 augustus 2008
2/5
Verder heb ik een klein fotoboekje besteld (met 36 foto's recto verso) en ik schrok van de slechte kwaliteit. Nu besef ik wel dat dit geen foto's zijn en slechts 'afdruk-kwaliteit', maar toch. Bovendien stonden die foto's ook helemaal niet in het midden van dat boekje. Naar ik mij herinner kon ik voor dat formaat helemaal geen layout selecteren, enkel foto's. Dan mag de foto wel wat meer gecentreerd op het blad komen. Ik ben nu vooral op zoek naar een site die betere afdruk-kwaliteit kan bieden! En indien ik een groter fotoboek maak vind ik de keuzemogelijkheden aan achtergronden en bijv. fotokaders belangrijk. En ook de prijs, alhoewel ik voor goede (betere) kwaliteit best ook meer wens te betalen. Voorlopig zie ik niet welke site ik beter kan gebruiken, maar ik ga wel experimenteren. Jammer dat ik telkens software moet downloaden.
Foto's uploaden via Picasa naar Kruidvat
door Oelewapper op 15 juni 2008
Geen cijfer
Ik heb geprobeerd om foto's te bestellen bij Kruidvat via Picasa wat mijn standaardprogramma is om foto's te bewerken. Als ik op de knop 'bestel' in het fotovak van Picasa druk en vervolgens met mijn persoonlijke gegevens van de fotoservice inlog op het verschenen dialoogvenster van de website van Kruidvat, kan ik om één of andere reden geen verbinding krijgen met de website. Daarbij volgde ik nochtans de correcte procedure vermeld in de helpfunctie van Google. De software en Windows XP plugin voor het uploaden van foto's werden op mijn PC geïnstalleerd maar dit heeft het probleem niet opgelost. Het lukt me wel om rechtstreeks via de site van Kruidvat foto's van mijn PC te uploaden. Het lijkt me echter een stuk handiger om via Picasa te werken gezien ik daar merkelijk vlotter mijn afbeeldingen kan bewerken en selecteren. Oplossingen?
Afdrukken
door Lucy Maertens op 8 juni 2008
2/5
Het afdruktoestel te Oostkamp is een ramp. Telkens we foto's willen afdrukken is er iets mis met het toestel. Telkens dus tevergeefse ritten naar de winkel. Als we het personeel aanspreken - misnoegd omdat we dan al vol goede hoop een kaart gekocht hebben - krijgen we als commentaar van het winkelpersoneel: "Dit is een nieuw toestel, jouw chip bevat geen foto's". Ah néé?? Hoe komt het dan dat ik met dezelfde chip in Brugge wel foto's kan printen? Hola, alles behalve service. Uitdrukking geven van mijn misnoegdheid valt echt niet in goede aarde: klantvriendelijkheid en service, al van gehoord daar? Bij bellen naar de hoofdzetel zeggen ze dat het plaatselijk management de vrije hand heeft. Mij zien ze er alvast niet meer, wel nog in Brugge want daar kennen ze dus wel het begrip: de klant zo goed mogelijk ter hulp komen.
Niet denderend
door Marcia op 13 mei 2008
3/5
Ik heb ook eens foto's besteld bij Kruidvat. Ik kreeg ze wel, maar jammer genoeg was de kwaliteit ondermaats, ook bij vergrotingen is dit soms een probleem (in tegenstelling tot Delhaize bijv.). Ik heb er ook al enkele keren afgedrukt ter plaatse via het Kodak-systeem en die waren wel goed, maar wel duurder...
Fotoboek
door Sandra op 6 mei 2008
2/5
Ik bestelde een fotoboek voor de eerste communie van mijn zoontje. Ik wilde die geven aan meter en peter. Ik had die ruim tien dagen vooraf besteld. Nu, de eerste communie is voorbij en ik heb nog steeds geen fotoboek. Als ik Kruidvat contacteerde was hij niet binnen en contacteerde ik de firma van de fotoboeken, dan was hij wel binnen. Waar is mijn boek, wat is er verkeerd gelopen?
Actie gratis vergroting 20 x 30 cm
door Corthouts op 20 maart 2008
1/5
Ik bestelde op 10-03-2008 via Internet een foto-vergroting van 20 x 30 cm naar aanleiding van de actie "gratis poster 20 x 30 cm". Deze actieperiode liep volgens hun reclame t.e.m. 16-03-2008. Ik kreeg bevestiging dat mijn order aanvaard en verwerkt was op 12-03-2008 en binnen 2-3 werkdagen zou worden verstuurd naar de Kruidvat-winkel in Beringen. Toen ik op 17-03-2008 mijn gratis poster wou gaan ophalen in de winkel, kreeg ik als mededeling dat de actieperiode nu reeds voorbij was! Mijn foto's waren nochtans besteld binnen de actieperiode. Alleen ben ik deze pas kunnen gaan afhalen in de winkel zelf na 16-03-2008. Mijn protest dat de foto's toch degelijk besteld waren en ook afgedrukt en verzonden naar het filiaal in Beringen BINNEN de actieperiode had geen gevolg. Kan dit?
Foto's
door Inslegers Lionel op 14 januari 2008
Geen cijfer
Op 25/12/07 172 foto's verstuurd ter ontwikkeling. Op heden, 14/01/08 nog steeds geen bericht ontvangen. Wat is er aan de hand?
Formaat foto's
door Trinquet Filip op 20 november 2007
Geen cijfer
Ik heb reeds 2x een CD afgegeven in Kruidvat te Zelzate met digitale foto's om te laten ontwikkelen op het formaat 10x15 en al 2x kreeg ik de foto's terug op een kleiner formaat. Bedienden daar ter plaatse treffen geen schuld want zij hebben de CD en de foto's telkens teruggestuurd naar het labo met de aanwijzing van de fout. Kan iemand mij zeggen hoe ik rechtstreeks via mail in contact kan komen met dat labo. Heeft er iemand het e-mail adres van dat labo, zodat zij mij kunnen uitleggen waar dan de fout zit want de bedienden van Kruidvat te Zelzate krijgen zelf ook niets te weten van dat labo!
Reactie Webmaster: digitale foto's hebben een verhouding van 3 op 4 en worden bij Kruidvat ook in die verhouding afgedrukt waardoor uw foto's 10 op 13,3 cm zullen meten en niet de door u verwachte 10 op 15 cm. Sommige andere fotoservices bieden u wel de mogelijkheid om 3:4 bestanden op 2:3 formaat af te drukken, maar dan verliest u wel een stuk van de foto.
Reisfoto's
door Van Den Broeck-Mignon op 5 november 2007
Geen cijfer
Wij brachten een CD met ongeveer 500 foto's binnen bij Kruidvat in Brakel. Een week later wilden we de foto's ophalen, maar blijkbaar was er een vergissing gebeurd en waren onze foto's in Liedekerke beland. Twee weken later nog geen foto's. Blijkbaar waren ze vanuit Liedekerke terug naar Duitsland gestuurd. Nu zijn we al 2 maand verder en blijkt dat de foto's spoorloos zijn: in Duitsland beweren ze dat ze terug naar Brakel zijn gestuurd, maar ze zijn er tot nu toe niet beland. Wat kan Kruidvat ons als schadevergoeding aanbieden want het waren voor ons zeer belangrijke foto's?
Reactie webmaster: richt uw vraag eens tot Kruidvat via deze link.
Vraagje foto agenda
door Saskia op 30 oktober 2007
Geen cijfer
Ik zou graag een (zak)agenda maken met mijn eigen persoonlijke foto's. Via Google kom ik uit op deze site en staat er dan ook "agenda 2008 met eigen digitale foto's". Toch vind ik dit niet terug op de site... Kan iemand mij helpen waar ik dit kan vinden? Ik wil dit namelijk maken als kerstcadeau voor een vriendin en ze vertrekt half december voor twee maanden naar haar familie in Amerika, dus ik wil er op tijd bij zijn...
Reactie op 'Wenskaarten maken van foto'
door Flippi op 28 oktober 2007
Geen cijfer
Dit komt waarschijnlijk omdat u een foto met een verhouding van 3 op 4 gebruikt, terwijl de verhouding van de foto op de Kruidvat kerstkaarten 2 op 3 is. Om witte randen aan de zijkanten te vermijden moeten ze uw 3:4 foto als het ware opblazen waardoor de witte randen links en rechts wegvallen, maar waardoor eveneens ook een stuk boven- en onderaan wegvalt. U kunt dit vermijden door uw foto’s in het formaat 2 op 3 te fotograferen als uw toestel dit toelaat of door zelf uw foto naar het formaat 2 op 3 om te zetten voordat u hem verstuurt, dan kunt u zelf bepalen wat wegvalt: een stuk bovenaan of een stuk onderaan of langs beide kanten. Er zijn ook fotoservices waar uw foto’s van 3 op 4 niet bijgeknipt worden…
Wenskaarten maken van foto
door Van Havere Gaston op 28 oktober 2007
Geen cijfer
we zouden graag wenskaarten willen laten maken, van een digitale foto, maar als ik het voorbeeld zie, dan is de foto aan hoofd en voet een stuk kleiner dan de werkelijke foto, er ontbreekt boven en onder een stukje. Mijn vraag is: 'komt de foto dan niet gans op het wenskaartje?'.
Fotoboek
door Kika op 20 oktober 2007
1/5
Begin september hebben we een CD binnen gebracht met daarop een fotoboek van 42 bladzijden. Op hun website werd vermeld dat we deze 5 werkdagen later mochten gaan ophalen. Dit werd dus 10 werkdagen later... Dan kregen we enkel onze CD met de vermelding dat het boek in een andere lade zou liggen. Niks dus... Ze vertelden ons dat deze was kwijtgeraakt tussen de verzendingen. We moesten onze CD terug binnenbrengen. Weer enkele weken later, zelfde verhaal en weer geen boek. Dit vind ik geen service. Bij Kruidvat vinden ze dit zeer spijtig voor ons, maar hopen ze dat we toch nog van hun diensten gebruik gaan maken... Ja Hoela... dat zie je van hier.
Foto's
door Snellings Katrien op 13 oktober 2007
1/5
Ik heb meer dan 130 foto's rechtstreeks van CD-rom laten ontwikkelen in een filiaal in Sint-Niklaas. Ik heb alle foto's 2 maal laten afdrukken en omdat dit een groot order was heeft Kruidvat die in 5 aparte zakjes gestopt. Nu is er bij Kruidvat een fout opgetreden en zijn er 6 foto's 3x afgedrukt en 25 foto's 4x. Nu ben ik echter niet bereid om dit uit eigen zak te betalen en zou ik graag te weten komen tot wie ik mij kan wenden. Met vriendelijke groeten.
Echt niet voor Mac
door Mirna op 23 september 2007
Geen cijfer
De software is niet voor Mac, niet volledig. Fotoboeken kan men niet maken met Kruidvat software voor Mac, alleen standaard foto's afdrukken... Erg jammer, iedereen zegt dat men fotoboeken kan maken met Kruidvat software voor Mac, maar ik zie het niet in mijn programma. Als iemand het weet, graag. want ik zoek me suf naar een oplossing... software die je kan downloaden via de site bij de fotoboeken pagina is allemaal in exe formaat en daar kan ik niks mee...
Toch wel voor Mac
door Webmaster op 6 september 2007
Geen cijfer
De link naar de Mac-software op de Kruidvat-site staat wel degelijk vermeld op de software-pagina: klik hier om het programma te downloaden.
Niet voor Mac
door Gerrit op 6 september 2007
Geen cijfer
In tegenstelling tot wat hier op deze site staat vermeld is er zover ik weet geen Mac software beschikbaar bij Kruidvat.
Fotoboek
door Coomans D. op 24 augustus 2007
4/5
Heb zopas een fotoboek (90 blz.) gemaakt met de software van Kruidvat en na afdrukken was ik echt tevreden. Zeker de verhouding prijs/kwaliteit vind ik super. Echt een aanrader. Ik moet hier wel bij vertellen dat ik net het geluk had te profiteren van een promotie, 90 blz. met ca 210 foto's voor goed 50 €! Ik had diezelfde foto's reeds laten afdrukken bij een bekende concurrent en kan dus vergelijken. Meestal was dit in het voordeel van Kruidvat. Spijtig wel dat het onmogelijk bleek om online te versturen, dus alles op een CD gezet. Misschien nog een kleine opmerking, een "harde" kaft (buitenkant), bleek toch eigenlijk maar iets wat dikker fotopapier te zijn. Eigenlijk zou zoiets beter beschermd mogen zijn, maar mijn volgende fotoboek mogen zij ook maken!
Wil een fotobook doorsturen...
door Verbert Rita op 20 augustus 2007
Geen cijfer
Probeer online fotoboek door te sturen maar lukt niet??
Klantvriendelijkheid?????
door Lies op 10 juni 2007
1/5
Ik heb twee maanden geleden 200 foto's besteld bij Kruidvat. Ook ik kreeg het verhaal te horen dat bij digitale camera's de foto's kleiner zijn. Allemaal goed en wel, daar wou ik dan geen probleem rond maken (hoewel dit op hun site wel beter mag worden aangegeven). Maar voor die 200 foto's moest ik wel de prijs van het formaat 10 x 15 cm betalen nl. 0,13 i.p.v. 0,09 €! Ik heb die foto's opnieuw binnengeleverd, zonder resultaat, ik kreeg net hetzelfde pakket zonder prijsvermindering (het enige waar ik achter gevraagd had). Dan stuurden ze mij wandelen met een Duits telefoonnummer waar ik zelf maar naar moest bellen. Toen ik zei dat dit niet bepaald klantvriendelijk is, hadden ze mij niets meer te zeggen. De hoofdverantwoordelijke wou zelfs niet uit haar magazijn komen om samen naar een oplossing te zoeken.
Reactie aan Sha
door Lene op 19 maart 2007
Geen cijfer
Je foto's waren kleiner dan besteld omdat het digitale foto's zijn. Digitale foto's hebben een verhouding 3:4, analoge foto's een verhouding 2:3. Dit houdt in dat digitale foto's bijvoorbeeld 11 x 15 cm moeten zijn i.p.v. 10 x 15 cm. Kruidvat biedt enkel het analoge formaat 10 x 15 cm aan waardoor je bij een digitale foto witte randen krijgt, die randen knippen ze eraf waardoor je foto maar 10 x 13 cm meer is. Deze uitleg vind je ook ergens bij de FAQ op de website van Kruidvat, denk ik. De oplossing is om je foto's zelf te herkadreren met Photoshop of zelfs met de software van Kruidvat of... ze ergens anders te bestellen. Met vriendelijke groeten, Lene
Foute foto's
door sha op 12 december 2006
2/5
Hallo, ik heb onlangs foto's laten bestellen bij Kruidvat. Ik ben die weesten ophalen en wat bleek? Mijn foto's waren een heel pak kleiner dan ik had besteld. Bijv. een foto van 20 op 30 werd opeens 20 op 27 met als gevolg dat mijn kader niet helemaal opgevuld werd met de foto. En 10 op 15 werd opeens 10 op 13. raar zicht hoor!!!!
Prijzen formaat 9 verlaagd
door Webmaster op 20 augustus 2006
Geen cijfer
Inderdaad, de prijs voor afdrukken op formaat 9 werd maar eventjes verlaagd van 0,25 € naar 0,09 €! Op die manier voegt Kruidvat zich bij de goedkoopste fotoservices voor wat betreft prints op formaat 9 (een fotoformaat dat trouwens minder en minder populair wordt).
Afwerking digitale foto's
door Jef op 20 augustus 2006
5/5
Opgegeven prijzen stemmen niet overeen. Op 19 augustus 2006 betaalde ik 0,09 € per foto voor formaat 9 x 13, heel wat minder dus dan opgegeven (zie Kruidvat website). De kwaliteit van de afdrukken is perfect en levering volgde binnen de 3 dagen na doormailen van de digitale foto's. Een aanrader.