U bent hier: home fuji print

Fuji Print fotoservice

Fuji Print, de fotoservice van de producent van Fujifilm fotopapier

Fuji is een gevestigde waarde in de wereld van de fotografie en heeft met Fuji Print ook zijn eigen fotoservice voor het creëren van allerlei fotoproducten. U kunt voor het afdrukken van digitale foto's rechtstreeks terecht bij Fuji Print, maar zoals altijd loont het ook hier weer de moeite om eerst de prijzen te vergelijken.

Fuji Print drukt ook foto's en fotoboeken af voor de Colruyt groep en aangezien Colruyt altijd de laagste prijs belooft is het veel voordeliger om uw Fuji foto's bij Colruyt te bestellen i.p.v. ze rechtstreeks bij Fuji Print af te drukken...
Fuji Print
Webadres
Uploadmethode
Via website
Integratie sociale media
U kunt rechtstreeks foto's uit uw Facebook, Flickr, Google+, Instagram, OneDrive en Picasa account importeren om er afdrukken of andere fotoproducten van te maken.
Facebook, Flickr, Google+, Instagram, OneDrive, Picasa
Leveringstijd
3 werkdagen voor foto's, 4 voor posters
Leveringswijze
Via fotozaak
Betaling
Bij afhaling in fotozaak
Bijkomende kosten
1,25 € opstartkost
Papiersoort
Fuji, mat of glanzend
Beeldformaat
  • De afgedrukte foto's hebben dezelfde beeldverhouding als de aangeboden fotobestanden.
  • Optioneel kunnen fotobestanden worden geherkadreerd tot een ander formaat. In dat geval gaat wel een gedeelte van de foto verloren.
Fotoformaat
1:1 - 2:3 - 3:4
Witte boorden
-
Beeldbewerking
Eenvoudige bewerkingen via de bestelsoftware
Beeldcorrectie
Automatische beeldcorrectie of -optimalisatie verbetert de afdruk van foto's die rechtstreeks van een digitale fotocamera afkomstig zijn.
De scherpte, kleur en contrast worden automatisch aangepast met de beste instellingen.

Wanneer u de foto's echter zelf hebt bewerkt of gescande foto's gebruikt dan wordt aangeraden om de automatische beeldcorrectie uit te schakelen.
Het uitschakelen wordt ook aanbevolen bij kleurkritische foto's zoals zonsondergangen en opnames waarbij schaduwen of andere subtiele lichteffecten van belang zijn (bijv. opnames bij kaarslicht).

Bij gebruik van de bestelsoftware hebben we geen instelling voor automatische beeldcorrectie kunnen opmerken. Wel kan gekozen worden (per foto) voor automatisch optimaal contrast.
In of uit te schakelen
Webalbum
Ja, 200 MB onbeperkt geldig
Extra's
-
Prijzen digitale foto's
Omschrijving Prijs Opmerkingen
Totale bijkomende kosten per bestelling 1,25 €  
Formaat 9
9 x 13 cm
0,15 €  
Formaat 10
10 x 10/15 cm
1-49 : 0,19 €
50-79 : 0,18 €
80-119 : 0,16 €
vanaf 120 : 0,14 €
 
Formaat 11
11,4 x 15 cm
1-49 : 0,22 €
50-79 : 0,21 €
80-119 : 0,19 €
vanaf 120 : 0,16 €
 
Formaat 13
13 x 13/19 cm
0,49 €  
Formaat 15
15 x 20 cm
0,65 €  
Formaat 20
20 x 30 cm
1,59 €  
Formaat 30
30 x 40/45 cm
3,95 €  
Formaat 40
40 x 54/60 cm
7,50 €  
Formaat 50
50 x 68/75 cm
9,95 €  
Formaat 60
60 x 80 cm
29,95 €  
Formaat 60
60 x 90 cm
30,95 €  
Formaat 70
70 x 100 cm
34,95 €  
Formaat 75
75 x 100 cm
35,95 €  
Formaat 80
80 x 120 cm
44,95 €  
Formaat 90
90 x 120 cm
46,95 €  
Formaat 100
100 x 133 cm
54,95 €  
Formaat 150
100 x 150 cm
59,95 €  
Reacties op Fuji Print
Colruyt
door Marvellie Yvan op 2 januari 2017
2/5
tot verleden jaar ( sept 2015) werd altijd de software gebruikt via colruyt. Steeds tevreden boeken . Reeds een 10 tal. Colruyt stopt samenwerking met Fuji. Ook in 2016 zou een nieuwe fotoboek maken. Bestands formaat *. pbf. Alleen het bestellen liep mis. Dan via print4you met zelfde bestandsnaam opgeladen. Maar alle fotos staan door elkaar. Eigenlijk hartelijk dank aan Colruyt. Nu kan ik het fotoboek(120 blz) hermaken. Of heeft iemand tip om via een andere site met fujicolor het laten lukken zonder alles te herbeginnen. Dank voor de tips. Eigenaardig genoeg dat bestanden met zelfde extentie niet kunnen overgenomen worden binnen een zelfde software. Waar zit de "bug "
Fujiprint
door S op 3 februari 2010
4/5
Al heel veel albums gemaakt met Fujiprint, ook voor vrienden en familie. Iedereen is altijd verrukt over het mooie resultaat: je kan heel creatieve dingen doen. Als het resultaat wat minder was, lag het altijd aan de mindere kwaliteit van de foto zelf! Op de site staat levertermijn 2 weken maar ik heb ze meestal in een 6-tal dagen.
Waarom promotie?
door Willyke op 3 januari 2010
5/5
Steeds de snelste en goedkoopste met prachtige foto's, wat moet men meer hebben? Zonder te wachten op promoties via Colruyt fotoservice.
Fotoalbum
door Tassijns op 14 augustus 2009
1/5
Ik heb zopas een fotoalbum gemaakt via de site van Fuji Fotoservice via Colruyt. Besteld 27-07, afgehaald 4-08, dus een goede week levertijd. Maar dan kwam de grote teleurstelling, de foto's in het album zijn allemaal veel te donker en te blauw, een ramp als het gaat om een album van je vakantie. Ik heb nu zelf de foto's laten afprinten bij een andere printservice en nu zijn de foto's zoals ze moeten zijn. Ik ga ze nu maar zelf in een album kleven. Ik heb wel geleerd nooit meer bij Fuji Fotoservice te gaan voor fotoprints.
Fotoboek
door De Bolle op 21 juli 2009
2/5
Prachtige software om je fotoboek samen te stellen, maar wat ben je ermee als het niet wil lukken om 2 fotoboeken te bestellen? Problemen met aanmelden, bestellen en bevestigen ervan. Uren werk (dagen) zijn verloren gegaan. Dan maar naar een andere ontwikkelaar. Opnieuw zoveel uren spenderen.
Prachtige fotoboeken
door Merel op 15 mei 2009
Geen cijfer
Op dit moment heb ik diverse fotoboeken in de kast staan die ik bij FujiPrint gemaakt hebt! Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit, je kan veel foto's gebruiken en de kaft is mooi stevig. Met een beetje creativiteit maak je mooiere fotoboeken dan toen je ze nog zelf moest inplakken.
Fotoboek
door Viviane op 4 juni 2008
Geen cijfer
Iemand die me kan vertellen hoe lang het duurt voor een fotoalbum klaar is en opgehaald kan worden in een Colruyt-winkel? Deze informatie vind ik nergens terug op de website. En als ik inlog en kies voor mijn status zie ik geen order staan. Nochtans heb ik wel een bevestigingsmail ontvangen met een ordernummer. Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Te donkere foto's
door Ambieke op 26 augustus 2007
2/5
Ik stuur 400 foto's door, tijdsduur ongeveer 9 uur. Om 21.00 u begonnen en om 6.00 u in de morgen de finish. Nu maar wachten en ja, na 4 dagen wachten ontvang ik een bericht. Daags nadien afgehaald... het huilen stond nader dan het lachen. Foto's zijn genomen met Canon EOS 400 en ik gebruik Adobe Elements 5. Op het scherm prachtig, op de kleurenprinter met glossy paper prachtig, maar de Fuji-afdrukken, precies alsof alle foto's in de schaduw werden getrokken. Veel te donker. Ik wil mijn geld terug, ik ben totaal ontgoocheld.
Doorzenden van de foto's
door Weewauters Roger op 22 augustus 2007
3/5
Maandag heb ik 156 foto's doorgestuurd naar Fuji-Print dat heeft meer dan 3u (bijna een halve werkdag!) geduurd en het resultaat is dat er 46 foto's zullen klaar liggen in het afhaalcentrum (colruyt) waar dat de andere 110 foto's gebleven zijn, joost mag het weten! Uw klachten laten weten bij Fuji-Print heeft ook al geen zin want antwoorden vergeet het maar! Ik kijk nu uit naar een andere ontwikkelaar.
Slecht resultaat
door Nick op 29 juli 2007
1/5
Niet tevreden, ook niet over de zogezegde vakhandelaars...
Groen!
door Sylvie op 22 juni 2007
Geen cijfer
Ik ben ook niet zo super tevreden over de kwaliteit van de foto's. Ik heb pas een zoontje en laat dus veel foto's afdrukken met felle kleuren. Bij Fuji zijn de foto's vaak heel groenig (terwijl het eigenlijk blauwtinten moesten zijn). Valt wel tegen als je een eigen ontwerpje laat afdrukken voor op een blauw doopselboekje te kleven. Ik mag het nu opnieuw laten doen... Maar goed, eigen fout! Ik had voordien al eens gemerkt dat het verzorgingskussen ineens groen was geworden op de foto en er nooit bij stilgestaan dat dit deze keer wellicht opnieuw zo zou zijn (bij formaat 10 x 15 valt het trouwens meer op dan formaat 20 x 30, zelfde foto is merkelijk iets minder groen bij groot formaat). Vreemd...
Reactie op Verhelst
door Marc op 15 juni 2007
Geen cijfer
Beste, blijkbaar is uw kennis over de digitale fotografie iets beperkter dan u laat blijken. Het feit dat er een deel van uw foto wegvalt heeft niets te maken met het formaat, maar wel met uw fototoestel. Een digitale camera fotografeert iets vierkanter dan een fotonegatief van vroeger. Daardoor "moet" er van uw beeld een stuk wegvallen om een beeldvullende foto te bekomen. Een alternatief is een "fit-in" functie waarbij het beeld verkleint wordt tot het volledig op de foto komt, maar met gevolg dat er witte randen ontstaan. Mijn advies is om, i.p.v. te schieten op mensen die uiteindelijk hun van verstaan, iets meer info in te winnen over hetgene waar je eigenlijk mee bezig bent. U kan daarvoor terecht in elke vakhandel.
Fotoformaten Fujiprint
door Flippi op 12 juni 2007
Geen cijfer
De werkelijke afmetingen staan op de site, maar je moet echt wel zoeken. Ze staan inderdaad echt wel verborgen, hopelijk doet Fujiprint hier eens iets aan... bijv. door de juiste afmetingen te vermelden op de prijslijst waar eveneens de bestellingen kunnen geplaatst worden.
Slecht geprinte foto's
door Verhelst op 11 juni 2007
1/5
Fujiprint en fotohandelaar de Mey uit Brugge vergeten maar al te graag te vermelden dat een foto op formaat 13 x 18 eigenlijk 12,5 x 19 cm is. Hierdoor was er van al mijn foto's een stuk afgesneden, o.a. het hoofd van de bruidegom!!! Toen ik mijn klacht meldde weigerden zij om mijn foto's te herafdrukken zonder extra kosten!!! Het klantvriendelijke motto: "niet tevreden, geld terug" telt niet voor Fujiprint. Nog een ontevreden klant!!!
Foto's
door Vandecasteele Petra op 14 december 2006
1/5
Zondagavond verstuurde ik mijn digifoto's naar Fujiprint. Bij de laatste klik moest ik bevestigen bij welke fotograaf ik mijn foto's kon ophalen en verwees mij naar Fotograaf Vic in..... Aalst-Erembodegem. Ik woon namelijk te Loppem, 70 km van Aalst dus..... Ik heb dan onmiddelijk een mail gestuurd naar Fujiprint dat de foto's NIET naar de Vic in Aalst moesten verstuurd worden maar naar Foto Luc te Loppem, blijkbaar hebben ze bij Fujiprint geen computer ofwel kunnen de mensen er niet lezen want toch hebben ze de foto's verstuurd naar De Vic in Aalst. Heel goede reclame mensen.