U bent hier: home foto.com

Foto.com fotoservice

Populaire fotoservice met een massa aan fotocadeaus

Foto.com is één van de fotoservices die er al van in het begin bij waren op de Belgische markt. Oorspronkelijk enkel met afdrukken van digitale fotobestanden en nadien ook met een hele resem fotoboeken en fotocadeaus.

Zeker in de categorie van de fotocadeaus is Foto.com een uitblinker, want de keuze aan producten waarop u een foto kunt plaatsen is enorm.
We houden ook de acties van Foto.com voor u bij op een aparte pagina. Het loont zeker en vast de moeite om die in het oog te houden want af en toe worden fotocadeaus voor 1 € per stuk ter promotie aangeboden.

Ook als u grote aantallen foto's wenst af te drukken is het interessant om eens de prijzen bij Foto.com te bekijken want op dat punt is Foto.com een koploper.
Een minpunt echter vinden we de ingewikkelde prijsstructuur bij Foto.com - zeker wat betreft de verzendkosten - vandaar dat we op deze pagina en in onze prijsvergelijkingen telkens de totale kosten (foto's + alle bijkomende kosten) vergelijken.
Foto.com
Webadres
Uploadmethode
Via website
Integratie sociale media
U kunt rechtstreeks foto's uit uw Facebook, Flickr, Instagram en Picasa account importeren om er afdrukken van te maken.
Voor het maken van posters vanaf formaat 30 kunt u geen gebruik maken van Instagram, wel van Facebook, Flickr en Picasa.
Facebook, Flickr, Instagram, Picasa
Leveringstijd
3-5 werkdagen voor formaat 9, 10, 11, 13, 15 en 20.
4-7 werkdagen voor formaat 30, 40 en 50.
3 tot 7 werkdagen
Leveringswijze
Per post of zelf afhalen in postkantoor of postpunt
Betaling
Bancontact, kredietkaart, netbanking, PayPal, Skrill
Bijkomende kosten

Forfaitaire kost : 0,50 € per bestelling (enkel voor de formaten 13 x 17, 13 x 18, 13 x 19, 15 x 20, 15 x 21 en 20 x 20 cm).

Forfaitaire kost : 1,00 € per bestelling (enkel voor de formaten 20 x 25, 20 x 27 en 20 x 30 cm).

Leveringskosten t.e.m. formaat 20 : 3,49 € tot 9,99 € (afhankelijk van het aantal bestelde foto's).

Leveringskosten vanaf formaat 30 : 4,15 € voor de 1ste poster + 1,05 € per bijkomend exemplaar.
3,49 € tot 10,99 € leveringskosten
Papiersoort
Eco prints : glanzend Fuji Crystal Archive Paper (207 µm - 210 g/m²).
Matte prints : mat Fuji Crystal Archive Paper (204 µm - 204 g/m²).
Premium prints : glanzend Fuji Crystal Archive Paper Supreme (226 µm - 238 g/m²).
Afhankelijk van de gekozen afdrukkwaliteit
Beeldformaat
  • De afgedrukte foto's hebben dezelfde beeldverhouding als de aangeboden fotobestanden.
  • Optioneel kunnen fotobestanden met een 3:4 verhouding toch worden afgedrukt op 2:3 formaat. In dat geval wordt de foto geherkadreerd en gaat een gedeelte ervan verloren.
Fotoformaat
1:1 - 2:3 - 3:4
Witte boorden
Mogelijk voor alle formaten t.e.m. formaat 20
Beeldbewerking
Eenvoudige bewerkingen.
Mogelijk via de gratis online retoucheersoftware
Beeldcorrectie
Automatische beeldcorrectie of -optimalisatie verbetert de afdruk van foto's die rechtstreeks van een digitale fotocamera afkomstig zijn.
De scherpte, kleur en contrast worden automatisch aangepast met de beste instellingen.

Wanneer u de foto's echter zelf hebt bewerkt of gescande foto's gebruikt dan wordt aangeraden om de automatische beeldcorrectie uit te schakelen.
Het uitschakelen wordt ook aanbevolen bij kleurkritische foto's zoals zonsondergangen en opnames waarbij schaduwen of andere subtiele lichteffecten van belang zijn (bijv. opnames bij kaarslicht).

Het al dan niet inschakelen van de beeldoptimalisatie geldt voor alle foto's van de bestelling.
In of uit te schakelen
Webalbum
-
Extra's
Schrijf u in op de nieuwsbrief van Foto.com en krijg 20 foto's van 10 x 15 cm gratis bij aankoop van 80 foto's.
20 gratis foto's.
Prijzen digitale foto's
Omschrijving Prijs Opmerkingen
Totale bijkomende kosten per bestelling 1-50 : 3,49 €
51-100 : 4,49 €
101-200 : 5,49 €
201-300 : 6,49 €
301-500 : 7,49 €
501-1000 : 9,99 €
 
Formaat 9
9 x 13 cm
0,08 €
0,09 €
0,10 €
eco
mat
premium
Formaat 10
10 x 13 cm
0,09 €
0,09 €
0,10 €
eco
mat
premium
Formaat 10
10 x 15 cm
0,08 €
0,11 €
0,11 €
eco
mat
premium
Formaat 11
11 x 15 cm
0,08 €
0,11 €
0,11 €
eco
mat
premium
Formaat 13
13 x 13 cm
0,19 €
0,20 €
0,21 €
eco
mat
premium
Formaat 15
15 x 15 cm
0,20 €
0,21 €
0,22 €
eco
mat
premium
Totale bijkomende kosten per bestelling 1-16 : 3,99 €
17-33 : 4,99 €
34-66 : 5,99 €
67-100 : 6,99 €
101-166 : 7,99 €
167-333 : 10,49 €
 
Formaat 13
13 x 17/18/19 cm
0,19 €
0,20 €
0,21 €
eco
mat
premium
Formaat 15
15 x 20/21 cm
0,26 €
0,27 €
0,28 €
eco
mat
premium
Formaat 20
20 x 20 cm
0,36 €
0,37 €
0,38 €
eco
mat
premium
Totale bijkomende kosten per bestelling 1-10 : 4,49 €
11-20 : 5,49 €
21-40 : 6,49 €
41-60 : 7,49 €
61-100 : 8,49 €
101-200 : 10,99 €
 
Formaat 20
20 x 25/27/30 cm
0,99 €
1,49 €
1,50 €
eco
mat
premium
Totale bijkomende kosten per bestelling 1 : 4,15 €
+ 1,05 €

per bijkomende poster
Formaat 30
30 x 40 cm
30 x 45 cm
4,19 €  
Formaat 40
40 x 50 cm
40 x 53,3 cm
40 x 60 cm
6,99 €  
Formaat 50
50 x 66,6 cm
50 x 75 cm
8,39 €  
Formaat 60
60 x 80 cm
10,63 €  
Formaat 60
60 x 90 cm
11,33 €  
Formaat 30
30 x 76 cm
8,53 € Panoramaformaat
Formaat 60
60 x 100 cm
17,63 € Panoramaformaat
Formaat 60
60 x 150 cm
21,20 € Panoramaformaat
Reacties op Foto.com
Traag
door Hans op 9 april 2016
2/5
Vroeger waren ze goed voordelig en snel. Nu zijn ze veel duurder geworden als je normale kwaliteit wil. Het bedrag is al van mijn Visa, maar nog geen foto gezien. Met goedkope en slechte afdrukkwaliteit lokken ze de mensen. In snelheid en service gaan ze tegenwoordige helemaal de mist in. Je kan beter andere leveranciers kiezen vb Kruidvat.
foto.com slechte service en geen communicatie
door Bart Van Sichem op 27 januari 2016
2/5
Ik bestelde en uploade correct een prestige album op 4 januari 2016, vandaag 27 januari, na 23 dagen is dit nog steeds niet af. Telefoneren met Foto.com is onmogelijk. Als je belt krijg je een bandje dat doorverwijst om uw klacht per email te versturen. Als je vragen stelt over de bestelling krijg je enkel standaard antwoorden die niet eens antwoord op de vraag zijn. Nooit meer Foto.com voor mij!
Zwak bedrijf
door Geert op 19 november 2015
2/5
Niet zo verwonderlijk dat Foto.com zwak scoort in vergelijkende tests. Acht dagen terug bestelden we van één bestand één grote foto en 15 kleine. Was voor begrafenisdienst en vroegen via mail op snelle levering. Kregen grote foto na 7 dagen en de kleine na acht dagen steeds niet. Te laat dus. Grote foto bovendien niet optimaal afgedrukt. Voor ons is het Foto.com verhaal definitief voorbij.
Duurt heel lang
door K op 18 december 2013
1/5
Foto's doorgestuurd op 8/12 en tot op heden (18/12) nog geen afdrukken gemaakt. Op hun website staat nochtans dat gewone afdrukken slechts 2a3 werkdagen duren... Geen antwoord op mails. Slechte service !!! Ik bestel hier nooit meer.
foto's besteld
door calientje op 30 november 2013
3/5
75 foto's besteld en betaald van 21/11/2013 en nog altijd niets gekregen mijn nichtje aan geraden dat ze haar foto's daar moets bestellen ze heeft het ook gedaan en ook nothing hopelijk lezen het en zal ik ze tijdig krijgen want het zijn mijn kerstkaartjes die ik laten maken heb en veel werk aan geweest
Alles door elkaar
door Bart op 15 september 2013
4/5
We hebben één maal een grote bestelling geplaatst (>700 foto's) bij Foto.com, en na levering bleken ze allemaal door elkaar te zitten. Het was een heel puzzelwerk om ze weer in de chronologische volgorde te krijgen. De afdrukkwaliteit was wel goed, maar ook niet uitzonderlijk.
Foto.com = oplichting
door Peter Binnemans op 24 augustus 2013
1/5
Betaling geïncasseerd, product nooit ontvangen, telefonisch niet bereikbaar, geen antwoord op mails.
slechte service
door ad op 18 april 2012
1/5
Door problemen met het adres is bestelling niet aangekomen. Bij melding hiervan bij Foto.com (moest zelf informeren of ze het toevallig terug ontvangen hadden) kreeg ik te horen, of beter te lezen want ze zijn telefonisch onbereikbaar, dat ze het pakket vernietigen en dat, zelfs indien ik voorstel opnieuw verzendkosten te betalen, ik de hele bestelling maar opnieuw moest ingeven + betalen. Hoe veel moeite is het om een pakket opnieuw te versturen, zelfs als de verzendkosten dubbel betaald worden (en deze zeker alle kosten dekken)??? Nooit meer foto.com! Slechte service
Foto's met beschadigd oppervlak.
door Roger op 16 juni 2011
5/5
Bij een bestelling van een 200-tal foto's waren 15 foto's licht tot ernstig beschadigd. Toen ik dit meldde vroeg men mij om de originele bestanden en een kopie van de beschadigde foto's door te sturen. Na een paar dagen kreeg ik de melding dat de klacht aanvaard was en dat de foto's opnieuw afgedrukt werden. Enkele dagen later vond ik de volledige bestelling (dus niet alleen de beschadigde maar ook alle andere foto's) in de bus. Dit hoefde voor mij niet maar ik vind dit wel super naar service toe. Ik bestel mijn foto's alleen bij Foto.com.
Support
door Lucy op 17 april 2011
2/5
Hier opnieuw iemand die problemen heeft met Foto.com. Foto uploaden, de helft valt van de kaart, buiten rode stippellijn (ondanks dat de maten gerespecteerd worden die door hen werden opgegven). 25% verkleinen van de foto en nog steeds hetzelfd. Support gecontacteerd. Vragen je de files en printscreens en dan hoor je niets meer van hen. Tegenwoordig lijkt dit allemaal normaal dat (toekomstige) klanten in de kou blijven staan. Als je maar bestelt, de rest intereseert hun niet. Jammer...ik heb uiteindelijk bij een professioneel labo besteld.
slechte service
door Liesbeth op 22 februari 2011
2/5
Bij onze bestelling van twee weken geleden waren vier foto`s beschadigd met een inktstreep. Via de website hebben we om een herdruk gevraagd. We kregen als antwoord dat het niet mogelijk is om vier foto`s uit het geheel te selecteren. Alternatief: zelf een nieuwe bestelling plaatsen die ze nadien zouden terugbetalen. Jammer, vooral als je bedenkt dat ze op hun website zetten `kwaliteit gegarandeerd`.
foto's
door jennifer op 6 december 2010
5/5
ben heel content over over Foto.com foto's zijn altijd binnen de 5 werkdagen bij mij thuis en de formaten zijn ook altijd juist, helemaal geen klagen dus, ben er super content van... en ik denk 1 van de goedkoopste !!!
Foto's
door Ash op 2 augustus 2010
5/5
Ik heb al enkele keren foto's besteld via foto.com, en ben hier telkens zeer tevreden van.
Afwerking foto's
door Nicole Muës op 4 juni 2010
3/5
Ik heb verleden week 30 foto's laten afwerken van 10 x 15 cm. Tot mijn verrassing heb ik slechts drie dagen moeten wachten op de levering ervan en de prijs was boven alle verwachtingen zeer gunstig. Enkel het formaat van de foto's was beschamend! Een witte rand van een halve cm langs weerszijden van de foto's! Dat trekt echt op niks! Om een fatsoenlijke foto te hebben moet je met een schaar telkens die witte randen eraf knippen! Da's echt geen reclame!
Vermijd Foto.com !
door GuntherVM op 15 april 2010
1/5
Foto.com heeft bij mij definitief afgedaan! 2 tot 3 jaar geleden hebben ze hun software veranderd en sindsdien klopt er geen enkele afmeting meer. Van foto's die je doorstuurt in gelijk welk formaat worden steevast stukken afgeknipt. E-mails om deze praktijken aan te klagen worden steeds beantwoord met de vraag om een voorbeeld door te sturen, waarna geen reactie meer volgt, ook niet na herhaaldelijk aandringen. Na 2 mislukkingen de voorbije jaren hadden we besloten de site nog 1 kans te geven en hebben we een aantal vierkante foto's doorgestuurd in de veronderstelling dat men met een vierkant formaat onmogelijk iets verkeerd kon doen. En jawel: ook nu waren er randen afgesneden! Begrijpe wie kan. Komt ook nog bij dat er groene kleurvlekken op de foto's zaten! Ik was vroeger een tevreden klant, nu totaal niet meer.
Foto.com
door Pieterjan op 5 januari 2010
1/5
Ben nu al van in oktober aan het wachten op mijn bestelling bij Foto.com. Na vele mails hebben ze mijn bestelling terugbetaald en me gezegd dat ik de bestelling nog wel zou krijgen. Dat is nog steeds niet gebeurd. Echt slechte service. Ik ben er niet over te spreken. Op mijn laatste mails na de terugbetaling reageren ze gewoon niet. De media op de hoogte brengen zie ik nog als oplossing.
Wachttijd
door Jeroen op 29 december 2009
1/5
Ben ondertussen al 20 dagen aan het wachten en heb de kalender nog altijd niet gekregen.
Foto.com
door * op 23 december 2009
Geen cijfer
Webalbum aangemaakt met 800 foto's, kostte veel tijd. Nadat Foto.com onderhoud aan webalbums heeft gepleegd was alles onbruikbaar. Werd aangegeven dat het aan de bestandsoverdracht lag. Dit was niet waar. Ze hadden zelf al eerder aangegeven dat het aan het onderhoud lag en dat het geen enkel probleem voor bestellen opleverde. Geld kon ik terugkrijgen, maar verder kon ik het lekker uitzoeken.
Bestel niet bij Foto.com!
door Denise Geers op 17 december 2009
1/5
Weken nadat ik mijn bestelling geplaatst had ben ik contact gaan opnemen met Foto.com aangezien mijn fotoboeken nog steeds niet bezorgd waren. Er was (volgens de eerste mail) een fout opgetreden tijdens de overdracht, in de volgende mail werd er gezegd dat er een fout was gemaakt tijdens het afdrukken. Deze mensen weten klaarblijkelijk niet waar zij het over hebben. Het geld heb ik na maanden slechts voor een deel teruggekregen, ook hier doen ze maar wat. De service die ze bieden vind ik ronduit slecht en tijdens vele mailwisseling is het mij meer dan duidelijk geworden dat ze geen benul hebben waarover ze het hebben. Op de meeste vragen die ik ze stelde kreeg ik een heel ander of geen antwoord. Ik vind het schandelig hoe Foto.com met zijn (ex) klanten omgaat! Kortom: nooit meer bij Foto.com bestellen!
Foto.com
door Pieterjan op 18 november 2009
Geen cijfer
Een maand geleden bestelde ik voor mijn werk 4 fotoboeken bij Foto.com. Ik heb ze nog altijd niet, leveringstijd max. 7 werkdagen. Ze werken daar waarschijnlijk niet veel. Ik stuurde een mail waarop ik een standaard antwoord kreeg, dan stuurde ik weer een mail en kreeg een degelijk antwoord, ik stuurde nog een mail en kreeg weer het eerste standaard antwoord, dat de vorige mail tegensprak. Daar moet je dus ook niet op rekenen. Ik kan één ding zeggen, ga op een ander. Ik las ook al heel veel negatieve dingen en zeer weinig positief.
Geen problemen
door Tom op 16 oktober 2009
4/5
Ik heb al enkele bestellingen bij Foto.com geplaatst, waaronder een bestelling van 291 foto's. Ik ben hier altijd tevreden over en ik vind niet dat de foto's te donker zijn. Een donkere foto kan hier en daar al eens voorkomen. De verpakking is zeer stevig, de klantendienst vriendelijk, gewoon een goeie fotoservice.
Te donkere afdrukken
door Bart op 3 oktober 2009
1/5
Vroeger bestelde ik altijd bij Foto.com omdat dit bedrijf één van de goedkoopste is. Ik ben altijd tevreden geweest, maar bij mijn laatste twee bestellingen (fotoboek en vergrotingen) zijn de foto's te donker afgedrukt. Zelfs de foto's in zwart-wit zijn te donker. Ook heb ik één foto in sepia laten afdrukken, maar vergeleken met een eerdere foto afgedrukt bij Smartphoto lijkt deze zwart-wit. Met als gevolg: ik bestel nooit meer bij Foto.com ook al zullen mijn foto's in de toekomst duurder zijn.
Foto's snel geleverd
door Loes op 7 augustus 2009
Geen cijfer
Op 16 juli stuurde ik onze vakantiefoto's naar Foto.com. Eén dag later had ik m'n afdrukken in huis, geprint op glanzend Kodak papier. Ik ben heel tevreden, ook omdat de rekening meeviel...
Voordelige vakantiefoto's
door Pim op 5 augustus 2009
5/5
Half juli lieten we hier onze vakantiefoto's printen. Wat een verrassing: binnen twee dagen hadden we onze foto's in huis, geprint op glanzend Kodak papier. De foto's, afgedrukt in 10x15 en 11x15, zagen er gewoon zeer goed uit. Ook de rekening viel mee: voor rond de 100 foto's betaalden we minder dan 7 € (excl. leveringskosten).
Ontwikkelen foto's
door Gunter De Clercq op 28 april 2009
2/5
Overbelichte foto's, heel fletse kleuren. Niet tevreden. Zelfde foto's laten afmaken bij Pixum. Hier veel warmere kleuren, veel sneller en ook goedkoper! Foto.com: 8 dagen, Pixum: 3 dagen. Foto.com: nooit meer! Lang leve Pixum!
Tevreden klant
door Pegske op 24 april 2009
4/5
Ik ben dan weer heel tevreden over Foto.com. Op een paar dagen had ik mijn bestelling al thuis! De foto's waren van zeer goede kwaliteit! Ben tevreden.
Foto's / fotoboeken
door Reinhilde op 7 maart 2009
3/5
Over de kwaliteit en verzending van foto's tevreden. Heb er 2x fotoboeken besteld en ze waren van goede kwaliteit. Foto's helder en mooi. Met Kerstmis foto's op puzzel laten maken met tekst. De tekst viel buiten de foto (had nochtans getest). Ze zouden andere opsturen, maar wat bleek: de tekst viel (weer) buiten de foto. Na verschillende mails heb ik toch mijn geld teruggekregen. Durf dus nog steeds mijn foto's naar Foto.com sturen.
Niet tevreden
door Deborah op 14 februari 2009
Geen cijfer
Vroeger bestelde ik altijd bij Foto.com. Ik was altijd tevreden, maar de laatste tijd bestel ik altijd bij Smartphoto omdat ik daar vaak actiecodes van heb (bijvoorbeeld 100 foto's voor 1 €, verzending inbegrepen)... Zeer tevreden over de kwaliteit. Vorige week bestelde ik toch nog eens bij Foto.com omdat ik pasfoto's nodig had. Ik heb ook foto's van 10x15 cm en 15x20 cm besteld. Werd snel geleverd... maar heel slechte kwaliteit... heel donker, geen mooie kleuren. Ik heb dan maar pasfoto's bij de fotograaf laten maken. Ik blijf bij Smartphoto.
20 x 30 cm
door Dennis op 15 januari 2009
4/5
Zondagavond besteld, woensdagmorgen in de bus. Goed verpakt in stevig plastiek, aanvaardbare kwaliteit. Het prijsverschil was groot, 50 cent voor een 20 x 30 cm is echt goedkoop. Na het lezen van negatieve kritiek hield ik mijn hart vast, maar ik ben tevreden.
Bestelling niet ontvangen
door Mona op 14 januari 2009
1/5
Ik kan spijtig genoeg de negatieve commentaren alleen maar bevestigen. Enige tijd geleden bestelde ik een afdruk van bijna 300 digitale foto's. Hoewel de levertijd zogezegd 2-3 werkdagen bedraagt, had ik na 3 weken nog steeds niets ontvangen. Na een boze mail mijnentwege kreeg ik het antwoord dat zij wegens een 'technisch probleem tijdens de overdracht' mijn foto's niet zouden onvangen hebben. Mijn geld hadden ze uiteraard wel ontvangen en ik had ook het bestelnummer doorgekregen. Ze hebben mijn bestelling dus waarschijnlijk gewoon kwijtgespeeld. Ik mocht de bestelling wel 'opnieuw plaatsen', wat ik uiteraard niet gedaan heb.
Foto niet geleverd na 6 weken
door Jean Pierre Renier op 3 oktober 2008
Geen cijfer
In augustus heb ik een vergroting besteld bij 123Fotos (30 x 40 cm) en direct betaald. Tot op heden NIETS ontvangen. Als ik inlog op "123Fotos" krijg ik "Foto.com"!!! Op mails geen enkele respons!!!
Fotoboek
door Vonck op 17 september 2008
Geen cijfer
Ik heb blijkbaar hetzelfde probleem als zovelen vòòr mij: fotoboek besteld en betaald maar na vier weken nog niets ontvangen. Aangezien ze niet antwoorden bij Foto.com, voel ik mij enorm machteloos als consument. Er zijn hier anderen die spreken van stappen te ondernemen, maar wat kan je doen dat enig resultaat oplevert?!
Boek niet ontvangen - geen antwoord op mails
door E op 25 augustus 2008
1/5
Ik maakte een fotoboek bij Foto.com en bestelde en betaalde met Visa. Het boek bleef alleen heel lang weg! Na per mail geinformeerd te hebben bleek het boek teruggestuurd wegens een zogezegd fout adres op de factuur, wat dus wel degelijk niet zo was! Maar hierdoor had ik ook geen recht op garantie. Ik stuurde een tweede mail waarin ik wees op mijn betaling, het juiste adres, de correcte procedure die ik volgde... maar op deze mail wordt niet meer geantwoord. Op de website staat ook geen klantendiensttelefoonnummer, ... dat is nog eens een manier om klanten 'veraf' te houden. Als alles goed gaat, is Foto.com waarschijnlijk OK, maar bij klachten, vragen, ... hang je af van de bereidwilligheid van hen om te reageren op je mails, dit is voor mij gebuisd voor klantvriendelijkheid.
Reactie webmaster: wie weet komt het misschien wel door uw bericht, maar sinds kort kunt u met uw vragen terecht op deze pagina.
Ontevreden
door Miche op 22 juni 2008
1/5
Onmogelijk om foto's te bestellen via Internet, het duurt lang!!!! Never again, daarentegen super service bij Pixum voor een zeer goede prijs.
kwaliteit zwaar achteruit
door alain op 26 april 2008
1/5
Ik bestel al 4 jaar foto's bij foto.com Tot voor kort altijd tevreden, maar bij de laatste 2 bestellingen was de afdrukkwaliteit belabberd: te gecontrasteerd en teveel verscherpt. Bij de laatste bestelling waren de fotos ook nog te donker en de kleuren niet OK. Mijn volgende bestelling zal ik bij pixum plaatsen.
Bestelling fotoboek
door Jerry op 25 februari 2008
Geen cijfer
Ik heb in december een fotoboek besteld, maar de bestelling bleef weg en volgens hun gegevens was er iets fout gelopen in de bestelling. Ik had ook mijn geld via Visa gestort. Ik heb gemaild, en ze hebben me beloofd dat ze het geld gingen terugstorten op mijn rekening als ik een printout van mijn visarekening via e-mail naar hen kon zenden als bewijs. En enkele dagen later stond het bedrag terug op mijn rekening. Groot was wel mijn verbazing toen nog enkele dagen later ook mijn fotoboek toch geleverd werd (uitstekende kwaliteit overigens). Dus eind goed, al goed voor mij! Maar administratief klopt er toch iets niet bij Foto.com.
Zeer tevreden!
door Hannelore op 5 februari 2008
4/5
Ondanks alle slechte reacties bestelde ik 50 zwart/wit foto's omdat Foto.com als enige matte foto's aanbiedt. 2 dagen later kreeg ik de foto's in de bus, goed verpakt en perfect zoals ik ze bestelde. Ik ben zeer tevreden dus!
Foto.com
door Itterbeek Luc op 21 januari 2008
Geen cijfer
Op 25 december 2007 2 fotoalbums besteld voor ongeveer 80 €, na 4 weken nog niets toegezonden. Reeds 3 mails verstuurd om een reactie, maar ik krijg spijtig genoeg geen enkel antwoord. 1 tip ... bestel nooit iets bij Foto.com. Ze doen zelfs de moeite niet om te reageren.
Negatief?
door Giny1969 op 15 januari 2008
5/5
Hallo, ik snap deze negatieve reacties allemaal niet. Ik bestel al zeker meer dan twee jaar al mijn foto's bij Foto.com en ik laat er een hele boel uitprinten. Ik heb namelijk scrapbooking als hobby. Eén keer is mijn bestelling later toegekomen daan voorzien. Ik heb dan ook meteen contact opgenomen met de firma. Ik heb ook geen moeite moeten doen om ze te contacteren. Een paar dagen later zat mijn bestelling wel in de bus. Ik vind dat negatieve reacties moeten kunnen, maar de positieve mogen ook zeker gezegd worden.
Fotokalender
door Christel op 13 januari 2008
1/5
Ik bestelde ook fotokalenders: 7 om cadeau te doen aan oma's en opa's, ooms en tantes met de feestdagen. Het geld, een aardig bedrag van 146 € werd ook meteen van de VISA afgetrokken, maar tot op vandaag heb ik geen kalenders ontvangen. Ik stuurde ook al verscheidene mails om te vragen hoe ver het staat of waar het fout gelopen is, maar ik kreeg daarop alleen een bevestiging dat dit verstuurd was, geen antwoord. Voor alle mensen die nog zouden twijfelen: NIET BESTELLEN bij dit bedrijf!!!
Album wel betaald nooit geleverd
door Y op 11 januari 2008
1/5
Op 26/11/07 een fotoalbum besteld, ik ontving niets, het geld ging wel al van de rekening! op 19/12 een mail gestuurd met de vraag om mij het geld terug te storten, tot op vandaag geen enkele reactie. Indien ik deze week geen reactie krijg zal ik klacht indienen bij de economische inspectie, dit zijn zaken die niet kunnen en ik ben blijkbaar niet de enige!
0900 nummer
door Babs op 11 januari 2008
Geen cijfer
Na talloze problemen met Foto.com heb ik verscheidene keren geprobeerd om iemand op het 0900 nummer (de hotline van Foto.com) te bereiken, maar dat bleek altijd "uitzonderlijk" niet bereikbaar. Ik heb dan maar de juridische dienst van het BIPT op de hoogte gesteld. Hieronder hun antwoord: "Artikel 39ter van de wet van 14 juli 1991 betreffende de handelspraktijken en de voorlichting en bescherming van de consument verbiedt om bij de dienst naverkoop een betaalnummer te gebruiken. Wat betreft de betaling van deze oproepen (naar een dienst die volgens onze analyse niet op wettellijke wijze wordt aangeboden) op de (nog toe te komen?) factuur, kan u eventueel een klacht indienen bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie". Ik hoop dat ik daarmee ook andere "slachtoffers" kan helpen.
Bestelling blijft steken
door Peter Scheunis op 10 januari 2008
2/5
In het verleden steeds zonder noemenswaardige problemen gewerkt met Foto.com. Op 16 december een bestelling geplaatst. Status tot op heden: voorbereiden voor het printen. De bestelling voor mijn zus die later diezelfde dag geplaatst werd, werd al enkele dagen later geleverd. Herhaalde berichten krijgen steeds het standaard antwoord dat één en ander is overgemaakt aan de klantendienst. Gelukkig heb ik betaald via kredietkaart en kan ik de betaling makkelijk protesteren, maar qua cliëntenservice kan dat tellen...
Gedupeerd door Foto.com
door Vermang op 10 januari 2008
Geen cijfer
Aan de gedupeerden van Foto.com: ik las op het forum dat ik blijkbaar niet het enige slachtoffer ben van de diensten van Foto.com? Ik laat het er niet bij. Men heeft mij aangeraden om via briefwisseling een klacht in te dienen tegen Foto.com. Hoe hebben jullie gereageerd? Ben je bereid om iets te ondernemen? Neem gerust contact op met 0499/591004.
Fotokalender
door Vermang op 7 januari 2008
Geen cijfer
Tot vòòr 19 december heb ik met deze firma gewerkt en had ook geen enkel probleem. Op 19 december bestelde ik 4 kalenders ter waarde van ongeveer 70 €. Dit bedrag ging uiteraard onmiddellijk van de rekening. Tot op heden ontving ik nog niets. Ik probeerde langs telefonische weg (0900 nummer en een nummer in Louvain La Neuve) reeds tientallen malen een antwoord te krijgen op het uitblijven van deze bestelling. Niemand neemt daar op. Ik verstuurde reeds een drietal mailtjes om mijn geld terug te krijgen. Men antwoordde me dat de klantendienst zich met het probleem zou bezighouden. Tot nu toe kwam er nog niets van in huis. Ik ben 70 € armer en heb niets gekregen. Bedankt voor deze mooie service.
Betalen en niets krijgen
door Ronny Stuer op 25 december 2007
Geen cijfer
Ik heb op 13 december een 150-tal foto's doorgestuurd naar Foto.com. Dat was een eerste ervaring met online foto's doorsturen. Op het eind van de bestelling kan je kiezen voor KBC-online om te betalen. Ik heb dat 5 keer geprobeerd en dat is niet gelukt. Ik heb dan de gegevens overgenomen en op de gebruikelijke manier via KBC-online betaald met vermelding van alle gegevens. Omdat ik een week later nog niets gekregen had heb ik hen gemaild en alles nog eens uitgelegd. Ik kreeg uiteraard onmiddelijk een (automatisch) antwoord dat de klantendienst op de hoogte gebracht was. We zijn nu weer een week later en het ziet er naar uit dat ik mijn geld kwijt ben want ik hoor of zie niets. Zijn er soortgelijke ervaringen?? Weet iemand hoe Foto.com bereikt kan worden via telefoon??
Levering blijft uit
door Patrick op 17 december 2007
Geen cijfer
Fotoboek bij Foto.com besteld op 4 december, op 17 december nog niets ontvangen, leveringstermijn is dus ruimschoots overschreden, op e-mails krijg ik geen reactie, telefonisch onbereikbaar... Beter werken met Smartphoto!
Fotoboek niet geleverd - geen geld terug
door Raf Verstraeten op 27 november 2007
Geen cijfer
Na een maand te hebben gewacht nog geen fotoboek ontvangen. Bij navraag via e-mail bleek de foto-overdracht (via internet) niet volledig te zijn geslaagd. Foto.com meldt dat probleem zelf niet aan de klant. Men belooft me al twee weken mijn geld (65,18 €) te zullen terugstorten. Tot nog toe, bijna 2 maand na de bestelling heb ik nog niets ontvangen. Onmogelijk om via telefoon met de firma in contact te komen. Ze schermen zich netjes af van de buitenwereld.
Garantie
door Nico op 22 oktober 2007
Geen cijfer
Ik heb voor het eerst foto's bij hen besteld waaronder een 40x60 cm formaat. Alles leek perfect, snelle reactie, netjes na elke fase een mail en eerder dan gedacht in huis. Maar... mijn 40x60 cm poster was totaal verkeerd gedrukt. Aan beide kanten minstens 2 cm eraf geknipt dwars door teksten heen, dat moet men gezien hebben. Daarom mail sturen. Nog 1 en nog 1, maar na 2 weken geen enkele reactie. Ergens een 0900 nummer gevonden maar die bestaat niet. Wie o wie weet hoe je met hen in contact kan komen want de factuur is wel afgeboekt.
Genaaid
door Dascha op 16 oktober 2007
Geen cijfer
3 maanden geleden een album besteld met vakantiefoto's en 30 Euro betaald. 1ste mailtje, ze hadden vertraging. Daarna stuurde ik ze nog verscheidene keren mailtjes, niks terug gehad en nog steeds geen album gezien. Ik ga hier werk van maken, in elke zaak en TV-programma waar ik ze zwart kan maken zal ik verwijzen naar www.foto.com. Teringoplichters, nooit, nooit meer.
Posters, goede service
door Karolien op 14 oktober 2007
Geen cijfer
Vorige maand had ik 2 posters besteld bij Foto.Com. Precies op de dag dat ik deze verwachtte kreeg ik ze ook. Alleen waren ze bij de post onoplettend geweest en bijgevolg was er een grote deuk in de doos en waren de posters geplooid. Ik heb hen een mailtje gestuurd en de volgende ochtend had ik reeds een antwoord. Een week en half later had ik 2 nieuwe posters. Ik heb zelfs de oude niet moeten terugsturen. Zeer tevreden over de service.
Geen contact
door Anita op 10 oktober 2007
Geen cijfer
Bij problemen is het absoluut onmogelijk hen te bereiken - dit is je reinste oncommerciële firma! Kwaliteit was niet slecht voorheen - is nu minder en vooral de onmogelijkheid tot communicatie bij problemen met doorsturen of levering kent geen gelijke.
Foto.com
door Chris op 4 oktober 2007
Geen cijfer
Heb een maand geleden ook een fotoboek besteld en betaald. Op mijn eerste mail heb ik nog een antwoord gekregen dat ze door het grote succes een verwerkingsachterstand hebben. Maar nu antwoorden ze zelfs niet meer op mijn mails. Puur bedrog volgens mij. Hun telefoonnummer kan ik nergens vinden. Zijn er nog slachtoffers van deze gangsterpraktijken? Of kent iemand een oplossing?
Kwaliteit trekt op niets
door Koen op 3 oktober 2007
Geen cijfer
2 posters laten afdrukken, afgedrukt op verkeerd formaat, gewoon 9 cm afgesneden. Na een week krijg je als enig antwoord een link naar hun site waar hun beschikbare formaten staan. Na 2 dagen in een kader gezeten te hebben begint het papier ook bobbels te vertonen. Hun garantie: niet tevreden, geld kwijt! Heb een vlammende brief naar de directie geschreven, echter geen antwoord gekregen. Een uiterst onbetrouwbaar bedrijf.
Oplichterij fotoalbum
door Rudi op 2 oktober 2007
Geen cijfer
Fotoboek besteld van 80 blz. op 26 augustus 2007. Reeds betaald op dezelfde dag van bestelling en bevestiging terug gekregen van transactie. Na enkele weken nog steeds geen post, dan geprobeerd via enkele e-mails te versturen naar Foto.com doch zonder resultaat, geen antwoord terug. Geen telefoonnummer te pakken te krijgen van deze firma. Ik ben stilletjes aan het denken dat het om oplichterij gaat.
Foto album
door Leen op 29 september 2007
2/5
Op 17 september 2 fotoalbums besteld. 10 dagen later nog niets onvangen, ook geen enkele reactie op mijn e-mails. Ook per telefoon zijn ze niet bereikbaar. Slechte zaak.
Geen Levering! Oplichting?
door Johan op 28 september 2007
1/5
Op 20 augustus een bestelling geplaatst. Op 28 augustus een mail gestuurd aangezien ik nog niets ontvangen had. Moest tot 4 september wachten. Op 4 september nog niets ontvangen. Werd mij medegedeeld dat het nog een keer afgedrukt zal worden. Nu een maand later en nog steeds niets ontvangen! En ze reageren plots niet meer op mijn e-mails. Dat er intern problemen zijn is wel duidelijk, maar nu vele mensen niets hebben ontvangen en wel betaald, lijkt er toch sprake te zijn van oplichting! Ik heb Foto.com dan ook nog 1 kans gegeven alvorens verdere - zelfs juridische - stappen te ondernemen. Graag verneem ik van anderen of ze dit probleem herkennen!
Posterafdruk
door Koen op 27 september 2007
1/5
Heb net 2 posters (50 x 75 cm) laten afdrukken op Foto.com en sterk ontgoocheld. Vertrokken in Photoshop met grootte 50 x 75 cm, dus wel degelijk 2:3 formaat. Wat drukken ze af? 50 x 66 cm (3:4 formaat). Langs beide kanten dus gewoon een stuk weggesneden. Reeds 2 mails verstuurd maar nog geen antwoord. Wordt vervolgd.
Foto.com
door Frans op 26 september 2007
Geen cijfer
Ik heb deze maand een twintigtal 20x30's laten ontwikkelen en ben zeer ontevreden over het resultaat: zowel kleur als toon zijn echt ondermaats. Dezelfde foto's dan maar bij Pixum laten afdrukken met een resultaat dat véél beter is. De automatische correctie bij Foto.com lijkt niet te werken: een optie om ze uit te schakelen zou een hele verbetering zijn.
Foto's
door Shelley op 26 september 2007
Geen cijfer
Na 4 jaar gebruik ben ik nog altijd heel tevreden over Foto.com. Je moet natuurlijk wel weten wat je moet aanklikken. Ik trek met een toestel met 6 megapixels en druk af, zonder uitvullen met witte boord. Voor mijn fotoalbums gebruik ik Pixbook. Prijs/kwaliteit zeer goed (maar ook weer met voldoende megapixels).
Nooit meer
door Nijn op 24 september 2007
Geen cijfer
Foto's besteld, geld betaald, geld kwijt, geen foto's. Ik ken rappere manieren om mijn geld kwijt te zijn en er niets voor terug te krijgen. Wij hebben het ook geprobeerd via Moneybookers. Doe dit niet. Je geld gaat van je rekening maar bij Foto.com weten ze blijkbaar van niets. Ik werk er in ieder geval niet meer mee samen. Altijd e-mails verzenden, geen telefoonnummer om uitleg te vragen en je moet dagen wachten op antwoord, om gewoon al je geld willen terug te krijgen en nog geen foto's. Ik heb het gehad met Foto.com
Foto's
door Koen op 18 september 2007
1/5
Tot eind vorig jaar liet ik mijn foto's afdrukken bij Foto.com, de kwaliteit van de foto's was niet meer voldoende, maar slecht ofwel het formaat te klein, dan te groot, een bestelling niet ontvangen en geen geld terug. Dan ben ik naar een andere firma overgestapt waar ik nu prima kwaliteit van foto's heb.
Uitgevulde foto's
door Jos op 17 september 2007
Geen cijfer
Vroeger was ik daar heel tevreden. Nu zijn de afdrukken anders dan voorheen. Dezelfde foto's opgestuurd als voorheen en een totaal andere kleurweergave en helderheid. Een fout, wat ik vind, is ook dat bij hun standaard uitvullen aanstaat. Hierdoor kan je bedrogen uitkomen als je oudere ingescande foto's laat afwerken. Dit komt blijkbaar bij meerdere centrales voor. Het zou logischer zijn als standaard het hele beeld op het formaat staat.
Nooit meer!
door DV op 10 september 2007
1/5
Wou per credit card betalen: bij deze keuze moest ik mijn telefoonnummer meegeven wat ik niet wou: vandaar koos ik voor een betaling via Moneybookers: COMPLETE RAMP. Bijna 30 € is van mijn account, Foto.com zegt niets ontvangen te hebben. Bij Moneybookers reageren ze gewoon niet. NOOIT MEER BIJ FOTO.COM!!!!
Foto's
door Peter op 5 september 2007
1/5
Slechte kwaliteit + late levering en ik kan bij niemand terecht -- laatste keer.
Waar voor je geld
door Luk op 2 augustus 2007
4/5
Net 144 foto's laten afwerken. Snelle service (2 werkdagen), je kan de verwerking opvolgen op de site. Scherpe afdrukken, sommige lijken me zelfs scherper dan ik ze zelf ingeschat had (een foto is nl. kleiner dan een scherm...). Het fotopapier (van Kodak) is wel wat dunnetjes, maar een foto is dan ook geen onderdeel van een kaartspel. Heel secuur verpakt in een doorzichtige map van karton en harde plastic, met nog een laagje "blaasjesfolie" erbij. Voor 15 euro was ik gesteld, dus 10,4 eurocent per afdrukje. Tevreden dus.
En niks van kwaliteit
door Jan op 12 juni 2007
1/5
Heb bestelling gedaan. Dat trok gewoon op niks. Is slechtste wat ik al gezien heb. Delhaize, Smartphoto, Dreamland, Blokker, ... allemaal even slecht. Wat ik nog goed vond was van Elka Color, maar daar is de correctie ook niet zo goed. Ik ga terug naar de fotograaf die in 1 uur afdrukt. Is beste van kleur en beste papier. Je ziet goed het verschil. Ik heb zelf foto's die al verkleurd zijn, ook goedkoop ontwikkeld. Bij mij hebben die ketens gedaan.
Vergelijking 5 services
door An op 19 mei 2007
3/5
Foto.com heeft in een vergelijking met Action Shop, Pixum, Smartphoto en PhotoBox een derde plaats (10 dezelfde foto's doorgestuurd naar deze firma's op dezelfde dag, foto's met een uitdaging). Levering in een paar dagen, goede prijs. Heel helle kleuren (bijna fluo) worden jammer genoeg niet behouden. Zwart-wit is OK. Donkere foto's (bv. van een optreden) worden net iets te hard bijgelicht waardoor je meer ruis gaat zien. Voor KBC-online gebruikers is dit wel een gemakkelijke manier van betalen.
Lelijke foto's
door Jan op 30 maart 2007
1/5
Alle 200 foto's waren verschrikkelijk lelijk afgedrukt. Overal verkleurde randen, onscherp en kartelrandjes langs rechte lijnen op de foto's (een hoogspanningskabel bijv. zag eruit als blokjes). Na contact opgenomen te hebben, gaven ze toe dat er wat mis was en zijn alle foto's opnieuw afgedrukt. Een 1,5 week later eindelijk in huis, kwaliteit was niet veel beter! Kleuren klopten nu wel redelijk, alleen alle foto's nog steeds onscherp en overal gekartelde randjes, op mijn oude inkjet printer ziet het er beter uit! Wéér contact opgenomen met de klantenservice, krijg nu mijn geld terug... ben benieuwd. Goedkoop staat hier gelijk aan slechte kwaliteit blijkbaar.
Mindere kwaliteit
door Koen Devloo op 13 december 2006
3/5
Jammer genoeg is mijn ervaring deze keer minder met Foto.com, leveringstermijn was OK, maar mijn 800 foto's waren bijna allemaal uit register geprint en dus 'bewogen'. Merkelijk slechter dan alle vorige keren dus heb ik de volledige bestelling teruggestuurd. Nu afwachten of ik ook mijn centen terug zie. Wordt vervolgd... Ik zweer bij Smartphoto, scherper, correcte garanties (ook al eens een bestelling teruggestuurd, alles terugbetaald gekregen, zelfs verzendingskosten), bijna even goedkoop maar vooral: kwaliteit!
Service + kwaliteit zonder meer goed.
door Danny op 28 maart 2006
5/5
Ik heb reeds een 10-tal bestellingen gedaan bij foto.com Ik ben uiterst tevreden over de ganse lijn, zowel kwaliteit + service en de stipheid van levering. Ook de tool om foto's te bewerken is handig en eenvoudig te gebruiken en... in het Nederlands. Van mij een 10 op 10 voor foto.com Danny

albelli_250px